۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۸۷۸۹۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی تبیین کرد؛

کید و نیرنگ شیطان در آخرالزمان / وظایف علمای شیعه در عصر غیبت

کید و نیرنگ شیطان در آخرالزمان / وظایف علمای شیعه در عصر غیبت
سمنان - استاد حوزه علمیه روایتی جامع از کید و شرارت شیطان در دوران آخرالزمان را بیان و وظایف علمای شیعه در عصر غیبت را تبیین کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در نشست مجمع علما و فضلای شهرستان دامغان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ایام شیوع کرونا و فاصله‌گذاری، به میزبانی حوزه علمیه حاج فتحعلی بیک "امام این دوران به ویژه از منظر منتظران حقیقی مهدی موعود(عج)، اظهارداشت: اجنه همچون انسان موجوداتی در حال تکامل هستند، حیات ابلیس با ظهور حضرت حجت(عج) و به دست آن حضرت به پایان می‌رسد، از این رو شیطان تمام تجربیات و شرارت خود را در دوران آخرالزمان برای گمراهی مردم بکار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: تهدید شیطان و اوج شرارت و مکر او برای به تباهی کشاندن انسان‌ها در حدی است که مرحوم حاج شیخ مرتضی زاهد(ره) بیان می‌کند، رسول الله(ص) به امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود به تعداد راه‌هایی که تو برای هدایت بشر از آن آگاهی، ابلیس برای گمراهی مؤمنان می‌داند؛ شیطان حتی نسبت به انبیاء نیز طمع کرده است، البته انبیاء الهی از مخلصین هستند و شیطان قدرت نفوذ به آن‌ها را نداشته است.
 
روایت حجت الاسلام عالی از کید شیطان در آخرالزمان/ علما مرزبانان حریم شیعه
وی خاطرنشان کرد: هیچ فیلسوف و عارفی اطلاعاتش به اندازه شیطان نیست و چنین شناختی ندارد، او شش هزارسال در ملکوت بوده و باطن عالم خلقت را دیده و از نیت انسان‌ها باخبر است؛ اما سؤال می‌شود، پس چرا خداوند می‌فرماید: " إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا"؟ همانا باید ببینیم که خداوند این آیه را برای چه زمان و چه انسان‌هایی آورده است؛ آیه ۷۶ سوره نساء در تعریف مجاهدینی نازل شده که جان خود را مخلصانه در دست گرفته و به میدان مبارزه با دشمنان اسلام شتافته اند آن‌ها خود را به خداوند سپرده اند؛ پس شیطان و جنود او برای کسی ضعیف است که به قلعه الهی وارد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این نکته که اگر فقط ناممان مسلمان و شیعه باشد، شیطان بر ما سوار می‌شود و نه تنها ما را به گمراهی و ضلالت رهنمون می‌کند، بلکه به وسیله ما به دیگر مسلمین نیز ضربه می‌زند، تصریح کرد: چه بسیار در تاریخ که اسلام و تشیع از داخل ضربه خورده است، کسانی که اسماً شیعه و حتی هم لباس ما بوده اند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اظهارداشت: در آخرالزمان وقتی شیطان مؤمنین و مؤمنات را در مسیر لغزش و گناه قرار می‌دهد، چه کسی باید در برابر طوفان شیطان و جنودش مقاومت کند اظهارداشت: امام حسن عسگری می‌فرماید " عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شیعَتِنا "، همانا اهل بیت(ع) وظیفه مرزبانی شیعه در ایام غیبت را برعهده عالمان شیعه گذاشته اند تا هم خود را حفظ کنند و هم دیگر ابناء بشر را نجات دهند.
 
روایت حجت الاسلام عالی از کید شیطان در آخرالزمان/ علما مرزبانان حریم شیعه

علمای شیعه باید دین دان، دین دار و دین بان باشند

استاد حوزه علمیه قم با یادآوری این مطلب که دست گیری از شیعه و ایتام آل محمد در زمان غیبت برعهده علما است، سه وظیفه مهم و اصلی علمای شیعه را دین دانی، دین داری و دین بانی برشمرد و گفت: عالم دینی هویت ما است، جوان امروز از روحانیت و عالم دینی خود می‌خواهد که به دانستنی‌های روز و نیاز‌های امروزه او عالم باشد؛ نباید از تحولات و علوم زمان خود عقب بمانیم، نیاز‌های مردم و جوانان عصر خود را بشناسیم تا بتوانیم در برابر کید شیطان به آن‌ها خوراک فکری و اعتقادی بدهیم.

وی با تأکید براینکه علی رغم همه آسیب ها، امروز هم می‌بینیم که اگر در جایی روحانی متناسب با نیاز‌های روز مردم و جوانان فعالیت می‌کند، همگان به سمت تو گرایش پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: درکنار امام و رهبر فرزانه انقلاب، شهید مطهری نمونه بارز و ممتاز برخورداری از این سه ویژگی است؛ دین شناسی به تمام معنا و عالمی عامل که آیت الله خویی ایشان را به دریای مواج توصیف می‌کند، عالمی به روز و حتی فراتر از زمان خود که اهل نمازشب و مستحبات، اهل توسل و اخلاق بود، زمانی که اگر فردی در دانشگاه نماز می‌خواند او را مسخره می‌کردند، این استاد عالیقدر در دانشگاه روضه می‌خواند و برمصیبت اهل بیت گریه می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی شهید آیت الله مطهری را نمونه کامل عالم دینی در عصر آخرالزمان و سدی محکم در برابر کید شیطان عنوان و نصریح کرد: این عالم مجاهد، دین بان و دارای غیرت دینی بود، کمونیست که ۷۰ سال نیمی از دنیا و تقریباً تمامی کشور‌های اطراف ما را گرفته بود، چرا در ایران موفق نبود؟ یکی از عوامل مهم دفع خطر تفکر مارکسیستی و کمونیستی را بدون شک باید شهید مطهری و استاد ایشان یعنی علامه طباطبائی دانست.
 
روایت حجت الاسلام عالی از کید شیطان در آخرالزمان/ علما مرزبانان حریم شیعه

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه عالم دینی باید درعمل غیرت دینی داشته باشد یعنی فعالانه در برابر حملات به دین و ارزش‌های دینی بایستد، افزود: مثال روشن این مهم امام خمینی(ره) است که حاضر نبود حتی یک دقیقه درس خود را تعطیل کند، سه روز درسش را تعطیل کرد و کتاب "کشف الاسرار" را در برابر توطئه دینی "حکمی زاده" و کتاب او نوشت.

وی در پایان خطاب به طلاب و روحانیان حاضو در این نشست اظهارداشت: در زمان ما ایتام آل محمد بی پناه هستند، جایی از دین نیست که شبهات به آن حمله نکرده باشد، وظیفه داریم بسیار بیش از دروس حوزه مطالعه کنیم، اجتهاد باید از اهداف میانی ما باشد، اگر چنین طلبه و روحانی شدیم، ان شالله امام زمان از ما راضی خواهد بود.

روایت تصاویر خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان را از نشست مجمع علما و فضلای این شهرستان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی را می‌توانید اینجا ببینید. /۹۷۷/پ201/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات