۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۸۱۹۱
حجت الاسلام وافی مطرح کرد:

راه اندازی درس صحیفه سجادیه خوانی برای طلاب حوزه

راه اندازی درس صحیفه سجادیه خوانی برای طلاب حوزه
حجت الاسلام وافی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در متن درس های آموزشی حوزه های علمیه گنجانده شده است، گفت: دومین همایش ائمه جماعات در مسجد جمکران برگزاری می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه قم، به تبین فعالیت های جاری بیناد بین اللملی صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: بنیاد صحیفه سجادیه با همکاری معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و اداره آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی، سرفصل های آموزشی برای طلاب و مبلغان در زمینه های مختلف تدوین کرده است.

حجت الاسلام وافی ابراز کرد: نماینده بنیاد صحیفه سجادیه در کارگروه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های سراسر کشور حضور خواهدداشت و همچمین در این جشنواره رشته دعا خوانی صحیفه سجادبه اضافه شده است.

وی با بیان این که در اسفندماه امسال جشنواره زین العباد از سوی بیناد صحیفه سجادیه برگزار می شود، گفت: جشنواره هنری رسانه ای صحیفه سجادبه با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و اداره ارشاد یزد در پایتخیت صحیفه سجادیه برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری دومین همایش ائمه جماعات در روز شهادت امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: همایش ائمه جماعت با همکاری اداره کل سازمان تبلغات اسلامی قم، مسجد مقدس جمکران و دبیرخانه کانون های مساجد، خانه خورشید و بنیاد بین اللملی صحیفه سجادیه با حضور ائمه جماعات و فعالان فرهنگی در مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

حجت الاسلام المسلمین وافی بیان کرد: مسابقه حفظ و مفاهیم دعای مکارم اخلاق صحیفه سجادیه با همکاری بنیاد صحیفه سجادیه و سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت سراسری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه به سایت بنیاد صحیفه سجادیه مراجعه کنند.

صحیفه سجادیه در متن درس های آموزشی حوزه های علمیه گنجانده شده است

وی از راه اندازی درس حدیث خوانی با موضوع صحیف سجادیه در حوزه های علیمه خبر داد و گفت: طلاب علاقمند می توانند از پنل شخصی سایت آموزش حوزه های علمیه این درس را انتخاب کنند، کلاس های این درس عصرهای پنج شنبه در مدرسه فضیه به صورت حضوری برگزار می شود و طلاب شهرستان ها هم می توانند این درس را از طریق فضای مجاز پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی ابراز داشت: وبینار بین المللی بررسی تأثیر دعا در امیدبخشی و بهبودی بیماری جسمی با تأکید بر معارف صحیفه سجادیه، روز دوشنبه هفته آینده با همکاری مدارس جامعة المصطفی العالمیه در آمریکای لاتین و بزریل و مدرسه علمیه امام مهدی(ع) قم به زبان پرتغالی و عربی برگزار می شود.

حجت الاسلام مرتضی وافی

رونمایی از آثار جدید بنیاد صحیفه سجادیه

وی از رونمایی آثار تازه منتشر شده در همایش ائمه جماعت خبر داد و گفت: از ترجمه صحیفه سجادیه به زبان پرتغالی و همچنین ترجمه خانم احمدی از صحیفه سجادیه به همراه معجم المفارس صحیفه سجادیه در نشست ائمه جماعات رونمایی خواهد شد.

رییس بنیاد صحیفه سجادیه بیان کرد: ترجمه و معجم المفهارس صحیفه سجادیه خانم احمدی مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب، ایت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام و المسلمین انصاریان و اقامحتبی تهرانی قرار گرفته که این بزرگان نکاتی در این زمینه بیان کرده اند.

وی با بیان اینکه میز هیأت در معاونت تهذیب حوزه های علمیه راه اندازی شده، افزود: میز هیأت از حجج الاسلام واضحی، میزاری محمدی و جواد زمانی با مسؤولیت اینجانب در معاونت تهذیب حوزه های علیمه راه اندازی شده که با رویکرد و ترویج معارف صحیفه سجادیه فعالیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی با بیان اینکه دفتر بنیاد صحیفه سجادیه در شهر تهران راه اندازی شده، بیان کرد: دبیرخانه بیناد سلسله نشست های صحیفه پژوهی را در سال جاری ادامه خواهد داد.

تأثیر معارف صحیفه سجادیه بر اخلاق مداری کارکنان و اصلاح زندانیان

وی با اشاره به حوادث اخیر در بازداشتگاه اوین گفت: چندین ماه پیش در جلسه ای با رییس سازمان ها زندان های کشور تصویب شد که طلاب و مبلغان در زندان های حضور یابند و کلاس های معارف اسلامی به ویژه معارف صحیفه سجادیه برای کارکنان و زندانیان برگزار کنند، زیرا این نوع آموزش ها تأثیر به سزایی در اصلاح نوع رفتار کارکنان و زندانیان خواهد گذاشت.

 

ارسال نظرات