۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۸۸۲۰۵
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت پایگاه های بسیج برای شناسایی نیازمندان

ضرورت بهره گیری از ظرفیت پایگاه های بسیج برای شناسایی نیازمندان
مازندران - امام جمعه ساری طرح همدلی و مواسات را از اقدامات ارزشمند ایام کرونایی معرفی کرد و گفت: این نشان دهنده تربیت دینی ملت ایران در مواجه با مشکلات و گرفتاری ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه قرارگاه جهادی امام حسین مجتبی(ع) با اشاره به حضور در صحنه مردم برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه در دوران کرونایی گفت: مردم ما در شرایط خاص به میدان آمدند و با مشارکت در طرح همدلی و مساوات خوش درخشیدند.

وی با بیان این که پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد آغاز فعالیت گروه های جهادی و مردمی برای دستگیری از نیازمندان بودیم، افزود: ملت ایران در دوران مبارزه کرونا، جلوه ای مواسات و همدلی را به صحنه آوردند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که بخشی از نیازهای مردم با این مشارکت بالای مردم در طرح مواسات و همدلی رفع شدف ادامه داد: ملت ایران در طول 42 سال اخیر همواره در صحنه های مهم با اقتدار به میدان آمدند و اثرگذار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، طرح همدلی و مواسات را یکی از طرح های ارزشمند در دوران کرونایی معرفی کرد و گفت: مشارکت بالای مردم در این طرح نشان داد که فرهنگ کمک و دستگیری از محرومان و نیازمندان در کشورمان کاملاً نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در هیچ کشوری چنین مشارکت و همدلی برای کمک به محرومان و نیازمندان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده تربیت دینی ملت ایران در مواجه با مشکلات و گرفتاری ها است.

وی با اشاره به این که مردم مازندران نیز در این طرح بسیار پررنگ بودند، افزود: همان طور که مقام معظم معظم رهبری نیز فرمودند برجستگی های مردم این استان باید تقویت و ترویج شود.

امام جمعه ساری با بیان این که دستگیری از محرومان و نیازمندان به طور حتم نزد خداوند متعال اجر و پاداش بالایی دارد، تصریح کرد: متأسفانه شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلات بسیاری برای اقشار محروم و کم درآمد جامعه شد و دستگیری از این اقشار در این مقطع کنونی بسیار ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که بهره مندی از توان خیرین و رساندن کمک ها به نیازمندان واقعی کار بسیار با ارزشی است، افزود: در این راستا شنایایی نیازمندان واقعی و حمایت از آنها امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، شناسایی نیازمندان، توزیع عادلانه کمک ها و همچنین یکپارچه سازی فعالیت ها در این بخش را ضروری دانست و تصریح کرد: باید یک بانک اطلاعاتی از افراد و خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی و همچنین کسانی که تحت حمایت این نهادها نیستند تهیه و افراد و خانواده ها بر اساس این بانک اطلاعاتی مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بالای پایگاه های بسیج برای شناسایی خانواده های نیازمند در محلات تأکید کرد و گفت: توزیع اقلام حمایتی نیز باید از سوی نهادهای مسجد محور صورت گیرد.

وی با بیان این که امور همه ما در یک میدان هستیم و باید برای رسیدن به اهداف تعیین شده وحدت و انسجام مناسب وجود داشته باشد، افزود: با توجه به نقش خیرین در طرح مواسات و کمک های مؤمنانه، ضروری است از این افراد که بیشتر آنها نقش مؤثری در تولید دارند حمایت جدی تری شود./950/پ210/

ارسال نظرات