۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۸۸۲۵۷
سخنگوی طالبان:

اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است

اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است
ذبیح الله مجاهد با اشاره به موضع گیری این گروه در قبال رژیم صهیونیستی گفت: از دیدگاه ما اسرائیل یک غده در پیکره امت اسلامی محسوب می‌شود و مسلمانان باید علیه آن متحد شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: تجربیات طالبان بیشتر شده و کیفیت تعامل با مردم نیز بهتر شده است. دولتی که تشکیل می‌شود باید بر اساس منافع ملی و در راستای تامین خواسته‌های ملت باشد و روز‌های آینده تشکیل چنین دولتی را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: رایزنی‌ها برای تشکیل دولت در جریان است و ۲ یا ۳ ساز و کار برای تحقق این هدف وجود دارد. رهبر طالبان تصمیم خواهد گرفت که کدام ساز و کار برای تشکیل دولت مناسب است.

سخنگوی طالبان با تاکید بر اینکه صدای ملت در دولت آینده باید از طریق مجلس، شورا و از طریق نهاد‌های دیگر شنیده شود، خاطرنشان کرد که ملت از دولت و نظام بعدی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما دارای اقوام و مذاهب مختلف هستیم که سال‌هاست در کنار هم و در صلح زندگی کرده‌ایم.

مجاهد در بخش دیگری از سخنان خود درباره زنان نیز گفت که دولت بعدی مبتنی بر قوانینی در خصوص زنان است و دولت حقوق زنان را طبق شریعت و قوانین اسلام تأمین خواهد کرد.

وی همچنین گفت: نیرو‌های مسلحِ طالبان هرگز دیپلمات‌ها و نهاد‌های بین‌المللی مستقر در افغانستان را هدف قرار نخواهند داد.

سخنگوی طالبان افزود: آمریکا خواهان روابطی دیپلماتیک با ما است. این روابط بر اساس قوانین بین‌الملل برقرار خواهد شد. ما نیز خواهان همکاری با جامعه جهانی در تمام سطوح دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری هستیم. ما خواهان جنگ نیستیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است. قدس مسأله مشترک میان مسلمانان است و همه مسلمانان باید علیه آن متحد شوند.

مجاهد درباره داعش در افغانستان نیز گفت: داعشی که در افغانستان است، داعشی نیست که در عراق و سوریه حضور دارد. این‌ها از افغان‌هایی هستند که تفکرات داعش در عراق و سوریه را پذیرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اشغالگری آمریکا پایان یافته و دولت اسلامی تشکیل خواهد شد و برای هیچکس بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهد افکار داعش را بپذیرد./۹۸۸/

منبع: العالم

ارسال نظرات