۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۸۸۳۱۵
سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

صحیفه سجادیه سرمایه عظیم علمی بشریت و جهان اسلام است

صحیفه سجادیه سرمایه عظیم علمی بشریت و جهان اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین دومکی صحیفه سجادیه را سرمایه عظیم علمی بشریت به ویژه جهان اسلام دانست و گفت: امام دریای بی کران علم و معرفت را در قالب دعا بیان کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مرکزی مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در مراسمی که در آستانه سالروز شهادت حضرت امام زین العابدین علیه السلام برگزار شد، گفت: صحیفه سجادیه سرمایه عظیم علمی بشریت و جهان اسلام است.

وی با بیان این که امام سید سجاد علیه السلام با وجود سخت ترین دوران پس از حادثه کربلا، وظیفه امامت و هدایت مردم را بخوبی انجام دادند و از منصب امامت مراقبت کردند، ابراز داشت: آن امام همام(ع) تمام توطئه های دستگاه بنی امیه و دولت یزید ملعون را ناکام ساختند و پیام شهادت امام مظلوم(ع) و حادثه کربلا را به تمام و کمال به گوش جهانیان رساندند.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که صحیفه سجادیه که مجموعه ای از دعا و مطالب عرفانی امام سجاد علیه السلام است، با لقب زبور آل محمد(ع) مزین است، اظهار داشت: این مجموعه دریای بی کران علم و معرفت خداوند متعال و آل محمد صل الله علیه و آله وسلم است که در قالب دعا و مناجات ذکر شده است.

وی افزود: صحیفه سجادیه سرمایه عظیم علمی بشریت به ویژه جهان اسلام شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین دومکی با تاکید به این که نواصب پاکستان در حال شعله ور کردن آتش اختلاف مذهبی و فتنه دینی در داخل کشور اند، لذا دولت و نهاد های مربوطه با هوشیاری و بیداری تمام این توطئه را ناکام سازند و چون کشور در وضع موجود تحمل بحران و بی ثابتی را ندارند، تصریح کرد: دولت هر چه زودتر جلوی سخنان حمایت آمیز پیروان بنی امیه از یزید ملعون که صحابه جلیل القدر نیز آن اعلام برأت کرده اند، بگیرد.

وی ادامه داد: توهین اهل بیت علیهم السلام خلاف شرع و قانون اساسی کشور است لذا تمام کسانی که در این مدت مرتکب توهین اهل اطهار علیهم السلام شده اند، تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و محاکمه شوند.

این استاد حوزه علمیه پاکستان در آخر تشکیل پرونده های قضایی بخاطر بیان فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام را تأسف أنگیز دانست و گفت: دولت های مرکزی و محلی به عقائد دینی و آزادی مذهبی شیعیان احترام بورزند./988/

ارسال نظرات