۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۶۸۸۳۳۸

موفقیت در تبلیغ به کتابفروشی ها رسید

موفقیت در تبلیغ به کتابفروشی ها رسید
موسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب «موفقیت در تبلیغ» نوشته محمد حسن نبوی را روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا موسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب «موفقیت در تبلیغ» نوشته محمد حسن نبوی را روانه قفسه‌های کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

امروزه تبلیغات شاخه‌ها و رشته‌های بسیار گوناگونی یافته، بخشی به ادیان مربوط می‌شود و بخش دیگری به مسائل و اهداف سیاسی باز می‌گردد و مقدار زیادی از تبلیغات، به مسائل اقتصادی، بازاریابی و فروش اجناس و کالاهای مربوط است. این کتاب شامل نکته‌هایی برای مبلغان به منظور موفقیت آنان در امر تبلیغ است.

ساختار کتاب:

نویسنده کتاب را در ۱۱ فصل به رشته تحریر درآورده است که عناوین آن بدین شرح می‌باشد:

مفهوم شناسی تبلیغ، تبلیغ برای عصر غیبت، پاداش اخروی تبلیغ، اهداف تبلیغ، اخلاق و خودسازی در تبلیغ، خانواده و تبلیغ، هجرت بلند مدت، جلسات پرسش و پاسخ، مبلغ و مناسبت‌ها، مبلغان و مخالفان و مسجد پایگاه تبلیغ

برشی از کتاب:

نگارنده در صفحه 255 از کتاب درباره اهمیت هجرت آیه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ» را دلیل بر هجرت می‌آورد و در ادامه چنین می‌نویسد:

بر اساس آیه مبارکه نفر، از هر طائفه باید گروهی برای فراگیری علوم دینی بار فو هجرت بربندند و پس از کسب آگاهیهای لازم، در بین قوم خویش باز گردند و آنان را از عاقبت نافرمانی خداوند بیم دهند، بدان امید که مردم از خطاکاری بپرهیزند.

هجرت در صورتی ارزشمند است که تنها آگاهی از دین هدف باشد، آن هم نه هدف نهائی؛ بلکه آگاهی برای عمل کردن و آگاه ساختن مردم.

علم آموزی صرفاً برای عالم شدن بدون عمل و بدون آموزش به دیگران درختی گردنکش و بی ثمر است.

۲۰۶ / موفقیت در تبلیغ علم آموزی برای به رخ کشیدن اطلاعات خویش و دیگران را چون عبدی ذلیل به خضوع واداشتن بی راههای است که جز افزودن بر ظلمت و تاریکی دل، ارمغانی به دنبال نخواهد داشت

علم آموزی برای حضور در جرگه آصف یأکلون بناه افتتاح دکه‌ای در بازار پیله وران است که سود دنیایی آن کم و بهره آخرتی آن هیچ است. از امام صادق لة نقل شده است که

من أراد الحدیث المنفعة الدنیا لم یکن له فی الآخرة نصیب و من آراد به خیر الأخرة أغطاه الله خیر الدنیا و الآخرة؛ کسی که حدیث را برای سود دنیا بخواهد، در آخرت بهره‌ای نخواهد داشت و هر که حدیث را برای خبر آخرت دنبال کند، خداوند خیر دنیا و آخرت به او عطا خواهد فرمود.

مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه باید، برنامه‌های خویش را به گونه‌ای طراحی کنند که از هر قوم، شهر، بخش، دهستان و روستایی، فردی با انگیزه، از خانواده‌های صالح برای فراگیری علوم دینی به حوزه‌ها کوچ کند و پس از کسب دانش و مهارتهای لازم برای انذار قوم خویش باز گردد.

موسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب «موفقیت در تبلیغ» نوشته محمد حسن نبوی را در 447 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه، در قطع رقعی، با جلد شومیز و با قیمت 18000 تومان چاپ کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب و دیگر آثار انتشارات موسسه انتشارات ذکری به قم- جمکران-بلوار انتظار-مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی 02532135454 تماس بگیرند.

 

ارسال نظرات