۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۸۸۳۴۵
دبیر مجمع علمای شیعه در غرب پاکستان:

با عدم اشتراک، زنجیره پیام های اختلافی را قطع کنیم

با عدم اشتراک، زنجیره پیام های اختلافی را قطع کنیم
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با صدور پیامی از ملت عزیز پاکستان خواست که با عدم اشتراک (share) پیام های اختلافی، ریشه اختلاف مذهبی را در کشور بخشکانید.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن نقوی دبیر مجمع علمای شیعه در غرب پاکستان با صدور پیامی، از عموم شهروندان بویژه شیعیان این کشور خواست که از اشتراک (share) پیام های اختلافی که ریشه اختلافات مذهبی و دینی در کشور را دارند، پرهیز کنند.

وی با بیان این که عمل به فرمایشات حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در خصوص ترویج فضای برادری و همدلی اسلامی در کشور، وظیفه ملی و شهروندی ما است، تصریح کرد: برگزاری نشست های بصیرتی، اشتراک پیام های مثبت و راه اندازی جنبش های بیداری جوانان، نقش عمده ای در استحکام اتحاد اسلامی خواهد داشت.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که گروه های تندرو و وهابی های تکفیری در صدد مسموم و آلوده کردن فضای امن کشور اند، ابراز داشت: طبق آیات قران کریم، سنت پیامبر(ص) و احکام اسلامی شیعه و سنی برادر همدیگر، کتاب، سنت و اسلام ما یکی است لذا این وظیفه همه ما است که باهم با توطئه های بیگانگان مبارزه کنیم.

وی با تاکید به این که طبق احکام اسلامی و فرمایشات مراجع تقلید توهین به مقدسات دینی هم دیگر حرام و خلاف شرع مقدس است، گفت: تمام کسانیکه در فضای مجازی علیه اصحاب پیامبر اسلام(ص) و مبنی بر توهین آنان مطالبی را به اشتراک می گذارند، آنان را به آگاهی به فرمایشات رهبران دینی خودشان دعوت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی با بیان این  که تعدادی از مردم از باب احساسات و نادانی بازیچه دست استکبار جهانی شده و پروژه آنان را در بین ملت های مسلمان اجرا می کنند، اظهار داشت: بنده استدعا می کنم اگر پیام اختلافی به شما رسید از اشتراک (share) و یا فوروارد (forward) آن پرهیز کنید، تا زنجیره این پیام ها قطع شود و دشمن در تلاش خود ناکام بماند.

وی در آخر گفت: همه ما با اتحاد و همدلی ریشه فرقه گرایی، تندروی و تروریسم را در کشور بخشکانیم و پاکستان را کشوری امن و سلامت در نگاه جهانیان جلوه دهیم./988/

ارسال نظرات