۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۸۸۳۹۲
حجت الاسلام والمسلمین وافی:

حضرت زین العابدین امام حماسه و جهاد بود

حضرت زین العابدین امام حماسه و جهاد بود
رییس بنیاد صحیفه سجادیه با بیان اینکه سیره مبارزاتی امام سجاد(ع) مغفول مانده، گفت: در گفتار عالمان و رهبر انقلاب امام سجاد(ع) به عنوان امام حماسه و جهاد بیان شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، در طی سخنانی به سیره مبارزاتی امام سجاد(ع) و معارف صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: اخلاق و معنویت از نیازهای مهم جامعه امروز ما است.

حجت الاسلام والمسلمین وافی ابراز کرد: وضعیت سخت معیشتی و ابتلایات روحی در حوادث اخیر به مردم و جامعه ما وارد شده؛ اما مسأله ای که روحیه مقاومت و سرزندگی در جامعه را افزایش می دهد، تقویت روحیه اخلاقی و معنوی است.

 وی به تببین دعاهای صیحفه سجادیه در مشکلات و بلاهای جامعه پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه زمانی درباره بیماری عمومی سخن به میان می آورد، توکل به خدا و توسل به پیامبراکرم(ص) و خاندان عصمت و طهارت استعانت می جوید.

حجت الاسلام والمسلمین وافی با بیان اینکه روحیه توکل و توسل در زندگی روزمره ما مؤثر و کارآمد است، افزود: تقویت عزم و اراده، ترسم نقشه راه زندگی، نشانه گذاری مقاصد و اهداف در درعای صحیفه ذکر شده و همچنین به موانع پیش رو نیز اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه صحیفه سجادیه نسخه عملی زندگی است، ابراز داشت: باید صحیفه سجادیه به عنوان کتاب همراه برای انسان ها قرار گیرد.

رییس بنیاد صحیفه سجادیه ابراز کرد: صحیفه سجادیه از طریق معصوم قرائت و انشاء توسط دو فرزند امام یعنی امام باقر(ع) و زید بن علی املاء و نگارش شده و همچنین بیش از اینکه این کتاب از روایان شیعه ذکر شود، از عالمان اهل سنت به ما رسیده است.

وی به ویژگی سیره زندگی مبارزاتی امام زین العابدین پرداخت و افزود: امام سجاد(ع) در سال های اخیر در گفتار عالمان و رهبر انقلاب به عنوان امام حماسه و جهاد توصیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین وافی بیان کرد: اخبار حضرت سید الساجدین(ع) در مدینه و کوفه که یادآوری خاطرات کربلا و گریه سیدالشهدا بوده، به درستی در تاریخ ذکر شده، اما بعد مبارزاتی شخصیت ایشان مورد غلفت قرار گرفته است.

رییس بنیاد صحیفه سجادیه بیان کرد: حضرت سجاد(ع) در بازسازی فکری شیعه و راه اندازی نهضت علمی در حوزه قرآن و حدیث فعالیت داشت و همچنین ایشان نهضت فرهنگی را با نگارش صحیفه سجادیه  آغاز کرد و از بزرگداشت مقام امامت و شهدای کربلا در حضور حکام جور کوتاه نیامد.

ارسال نظرات