۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۸۸۴۵۵
مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران:

خانه شهید مدنی تبدیل به مرکز فرهنگی شود

خانه شهید مدنی تبدیل به مرکز فرهنگی شود
همدان - مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایجاد مرکز فرهنگی در بیت شهید مدنی نقش مهمی در فرهنگی‌سازی داشته باشد.

یه گزارش خبرگزاری رسا در همدان، رحیم نریمانی در جلسه کمیته آثار ماندگار بزرگداشت شهید محراب آیت‌الله مدنی(ره)، اظهار کرد: باید دید که تاکنون چه اندازه موفق شدیم که مدیریت جهادی شهید مدنی را در جامعه گسترش دهیم و این خصوصیت را به خوبی معرفی کنیم.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند پوست‌اندازی است، عنوان کرد: باید برنامه‌های منطقه‌ای و استانی در زمینه فرهنگ‌سازی پیش‌بینی شود که خوشبختانه همدان دارای ظرفیت بالای فرهنگی است و باید به این ویژگی به صورت ویژه توجه شود که برگزاری کنگره ملی با محوریت شهید مدنی یکی از مصادیق آن است.

وی افزود: ترجمه ویژه‌نامه مختص شهید مدنی به زبان انگلیسی می‌تواند در توسعه توریست فرهنگی همدان نقش داشته باشد؛ تربیت راوی مطلع برای استقرار در بیت شهید مدنی بسیار مهم است.

مدیر کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ابراز کرد: تفاهم‌نامه‌ای با مؤسسه شهید مدنی داشته باشیم تا فعالیت‌ها به صورت سالانه مشخص شود و کار به صورت مقطعی نباشد بلکه استمرار داشته باشد.

وی تأکید کرد: ایجاد مرکز فرهنگی در بیت شهید مدنی، مرکز سامان‌دهی کمک‌های مؤمنانه و گروه‌های جهادی و توجه به نمای بیرونی بیت به لحاظ تبلیغات و اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات مهمی است که می‌تواند نقش مهمی در فرهنگی‌سازی داشته باشد.

آماده حمایت از اجرای المان در گلزار شهدا هستیم

داوود نورچه‌ای، مدیر فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با بیان اینکه بنیاد آماده حمایت در جهت اجرای المان اصلی در گلزار شهدای همدان است، گفت: آنچه درباره شهید مدنی شنیده‌ام این که بسیاری از شهدا و رزمندگان از پای منبر شهید مدنی به جبهه‌ها اعزام شدند.

بیت شهید مدنی سامان‌دهی می‌شود

مجید صفدریان، مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان همدان هم در این جلسه با بیان اینکه ۲۰ شهریور ماه امسال هم‌زمان با چهلمین سالروز شهادت آیت‌الله مدنی شاهد برگزاری کنگره ملی در همدان خواهیم بود، اظهار کرذ: در زمینه سامان‌دهی بیت شهید مدنی درخواست داریم که نیرویی به عنوان راوی و امور فرهنگی در این مکان مستقر باشد.

وی ادامه داد: باید این ساختمان به عنوان خانه شهید ثبت شود و موزه‌ای در رابطه با شهید مدنی در آنجا ایجاد شود، به گونه‌ای که ردیف بودجه برای این امر اختصاص پیدا کند.

صفدری بیان کرد: ساخت یک المان در گلزار شهدای همدان  پیش‌بینی شده که در ایام برگزاری کنگره  عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و ۶ المان دیگر در نقاطی که شهید مدنی پایه‌گذار آن مراکز خدماتی و اجتماعی بوده است، در این ایام رونمایی خواهد شد که توسط شهرداری همدان اجرا می‌شود. 

وی ابراز کرد: خوشبختانه جمع‌آوری آثار شهید مدنی اعم از مکتوب و عکس در حال انجام است که به صورت یک کتاب چاپ خواهد رسید.

با متقتضای جوان امروز شهید مدنی را معرفی کنیم

سید کاظم حجازی، مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی هم در ادامه جلسه گفت: در خصوص معرفی و تبیین شخصیت شهید مدنی، ذائقه‌سازی برای جوانان بسیار مهم است و باید متناسب با ذائقه جوان امروز فرهنگ و معرفت لازم ایجاد شود و این امر یک ضرورت عینی است که رهبر انقلاب بسیار تأکید دارند.

حجازی یادآور شد: شهید مدنی به برگزاری چنین برنامه‌های نیاز ندارد بلکه ما هستیم که نیازمندیم با این مصادیق مأنوس شویم و صراط مستقیم را در سیره زندگی آنها بیابیم.

ارسال نظرات