۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۴۶۹

فرج نژاد فرمانده جهاد کبیر بود

فرج نژاد فرمانده جهاد کبیر بود
رییس اندیشکده یقین گفت: فرج نژاد از سال ۹۰ تا قبل از آن تصادف مشکوک، نقش یک فرمانده جهاد کبیر را ایفا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دکتر حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین در مراسم بزرگداشت استاد محمد حسین فرج نژاد که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد، با اشاره به آیه ۵۲ سوره فرقان، «فَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا كَبِيرًا» گفت: رهبری پس از سال ۸۸ فرمودند امروز عرصه ما عرصه جهاد کبیر است و جهاد کبیر، یعنی در اطاعت نکردن از دشمن مقاوم باش و از او تبعیت نکن؛ طبیعتا کسی که می‌خواهد مجاهد کبیر باشد باید از قواعد کفار آگاهی داشته باشد تا از آنها تبعیت نکند که در اینجا فرج نژاد وارد عرصه شد.

وی ضمن بیان اینکه مرحوم فرج نژاد پس از سال ۸۸ وارد یک دوره جدید شد افزود: من معتقدم او از سال ۸۰ تا ۹۰ افسر جنگ نرم بود، ولی از ۹۰ تا قبل از آن تصادف که باعث جان باختن او و خانواده اش شد، نقش یک فرمانده جهاد کبیر را ایفا می‌کرد؛ ویژگی جهاد کبیر دشمن شناسی ماهوی، تئوریک و نظری است.

رییس اندیشکده یقین تصریح کرد: او به دلیل پختگی شخصیت، مراودات خود با طلاب و دانشجویان و خجالت نکشیدن از یافتن علم نزد هر صاحب علمی توانست منویات رهبری را عملی کند و شعار ندهد؛ لذا در این دهه اخیر او فراتر از افسر جنگ نرم و در کسوت مجاهد کبیر دغدغه این را داشت که انحرافات فکری دشمن را روشن کند و سایرین را ننسبت به آن حساس می‌کرد.

وی گفت: مرحوم فرج نژاد وقتی در جهاد کبیر به سراغ اصل صهیونیسم، اصل کابالا، اصل فراماسونری آن هم در سینما رفته بود و جریان جوان انقلابی را نسبت به این جریان هشیار کند، مشخص است که دشمن روی او حساس می‌شود.

عباسی ادامه داد: همانطور که الگوی آوینی در دهه های گذشته برای جوانان ما الگو شد و همان گونه که حاج قاسم برای جوانان ما در عرصه بین المللی الگوی حریت شد، امروز نیز استاد فرج نژاد الگوی تناسب بین هنر، علم و فرهنگ بود.

وی همچنین در رابطه با شخصیت استاد فرج نژاد اظهار داشت: آقای فرج نژاد در زمان خودش به یک انسان زمان آگاه تبدیل شده بود که با اقتضائات روز جلو می‌رفت؛ او با در دست داشتن علومی مانند فلسفه به حل کردن مسائل روز و به خصوص تحلیل و تبیین فیلم‌های سینمایی و انیمیشن می‌پرداخت.

این استاد علوم راهبری تأکید کرد: او به جای اینکه وقت و تحقیقات خود را روی مسائل مشهور و بدون خروجی بگذارد، از علومی که داشت مانند فلسفه هنر و اقتصاد و... برای آگاه کردن مردم استفاده می‌کرد؛ او خجالت نمی‌کشید با آن همه مدارج علمی به تحلیل فیلم و سریال و انیمیشن بپردازد زیرا نیاز مردم را در این می‌دید و درست هم بود.

وی خاطرنشان کرد: الگویی که همه طلاب و دانشجویان خواهر و برادر باید از این استاد بگیرند زمان آگاهی است؛ اینکه احترام قدما بر ما واجب است به این علت است زمان خود را شناخته بودند و متناسب با همان زمان به خوبی فعالیت می‌کردند تا بتوانند این پرچم را امروز به دست ما برسانند. 

رئیس اندیشکده یقین در پایان گفت: من به اسلام تبریک می‌گویم که چنین فرهیختگانی را دارد و همچنین برای من مایه افتخار است که این جوان سعید را طی 20 سال گذشته از نزدیک تاحدودی درک کردم؛ امیدوارم راهی که ایشان بازگشایی کردند پر رهرو باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
احسنت به این دقت نظر
0
0