۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۸۸۴۷۹
آیت الله اعرافی:

شهدای ۱۷ شهریور پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی بودند

شهدای ۱۷ شهریور پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی بودند
امام جمعه قم با بیان اینکه شهدای ۱۷ شهریور در برابر استبداد شاهنشاهی استقامت کردند، گفت: این شهیدان پیشگامان و خط شکنان برای پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، به تبیین اهمیت معرفت نفس و خودسازی در قرآن و روایات اهل بیت پرداخت و گفت: اصلاح خویشتن و معرفت شناسی دریچه ای به سوی خداشناسی، شناخت عالم غیب و آخرت است.

آیت‌الله اعرافی خویشتن شناسی را نردبانی برای تغییر و تحول انسان توصیف کرد و اظهار داشت: نشانه های خداوند در جا جای عالم جلوه و تجلی کرده، همچنین در درون انسان ها نشانه های خداوند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان شناسی در تحول علوم بشر نقش مؤثری داشته است، افزود: بسیاری از گرایش های علوم پایه پزشکی به شناخت درون و پیکر انسان می پردازد.

آیت الله اعرافی  با بیان اینکه صدها دانش و گرایش علوم به ویژگی های درونی انسان و تعاملات اجتماعی انسان پرداخته، اظهار کرد: علوم روانشناسی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، مدیریت و تعلیم و تربیت ارتباطات از شاخه های دانش انسان شناسی می باشند.

وی در بخش دیگر سخنانش، ضمن گرامیداشت سالروز 17 شهریور گفت: شهدای ۱۷ شهریور پیشگامان و خط شکنان برای پیروزی انقلاب اسلامی بودند و آنها در آن زمان در برابر استبداد شاهنشاهی استقامت کردند.

آیت الله اعرافی ضمن بزرگداشت روز تعاون، اظهار کرد: تعاون یکی از ارکان مهم اقتصاد اسلامی در قانون اساسی بیان شده و این مسأله در برقراری عدالت اجتماعی تأثیر به سزایی ایفا می کند.

امام جمعه قم با اشاره به خیزش مجدد بیماری کرونا در کشور، بیان کرد: باید دولتمردان واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه را افزایش دهند و همچنین طرح شتاب بخش بهداشت با توجه به مهار کرونا در جامعه اجرا شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امیدواریم با گسترش واکسیناسیون، برنامه‌های آموزش حضوری در آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه دوباره برقرار شود.

آیت الله اعرافی خواستار توجه ویژه هیأت دولت سیزدهم به توسعه و عمران استان قم شد و گفت: شهر مقدس قم مرکز تعلیم و تربیت و انتقال دانش دینی به سرتاسر ایران و جهان است، از این رو باید دولتمردان نگاه جامع و تحولی به توسعه این کلان شهر داشته باشند.

ارسال نظرات