۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۸۶۰۱
دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب:

جهان اسلام با درگذشت آیت الله حکیم پشتوانه علمی بزرگی را از دست داده است

جهان اسلام با درگذشت آیت الله حکیم پشتوانه علمی بزرگی را از دست داده است
حجت الاسلام والمسلمین زیدی با صدور پیامی درگذشت آیت الله حکیم را تسلیت گفت و آنرا ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب(مرکز اموزش های دینی هند) با صدور پیامی درگذشت حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم طباطبائی را به جهان اسلام تسلیت گفت.

متن این پیام بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

خبر بسیار جانسوز و تاسف بار درگذشت مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمیٰ سید محمد سعید الطباطبائی الحکیم رضوان الله تعالیٰ علیه دریافت نمودم که موجب تاثر و اندوه اینجانب گردید.

ایشان شخصیتی برجسته از خانواده حکیم، یکی از معروف ترین خانواده های دینی و علمی و سیاسی عراق اند که خدمات مذهبی، علمی، جهادی و سیاسی این خانواده نه تنها عراق بلکه سراسر جهان را تحت پوشش خود قرار داده است.

آن مرجع عالیقدر جزو یکی از مراجع معظم چهارگانه در نجف اشرف بودند که حتی در زمان دولت طاغوت بعثی ها هم مردم مظلوم عراق مخصوصا شیعیان را کفالت و حمایت فرمودند و حوزه  علمیه نجف اشرف را حفظ و ارتقا بخشیدند.

خدمات دینی، علمی و فرهنگی ایشان پس از رژیم بعث در عراق و دیگر نقاط جهان فراموش نشدنی بوده است، رحلت آن فقید سعید خسارت عظیم دینی و علمی می باشد.

بنده این ضایعه عظمی را در پیشگاه مولا و آقای مان حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام و خانواده محترم حکیم، تمام بازماندگان و وابستگان تسلیت عرض می نمایم و برای آن فقید سعید علو درجات و حشر با اولیاء کرام را از خداوند منان خواستارم.

 والسلام
 سید صفی حیدر زیدی
 دبیر کل سازمان تنظیم المکاتب

/988/

ارسال نظرات