۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۶۸۸۶۳۵
حجت الاسلام فاضلی:

برای مقابله با کرونا نیازمند آینده نگری و تصمیمات مبتنی بر عقلانیت هستیم

برای مقابله با کرونا نیازمند آینده نگری و تصمیمات مبتنی بر عقلانیت هستیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: حوزویان در بحث مبارزه با کرونا به صورت جهادی در میدان مبارزه با این ویروس حضور داشتند و در این راه خسارت های جانی بسیاری دیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در دیدار جمعی از روحانیون، اساتید حوزوی و طلاب کرمانشاهی در سخنانی ابراز داشت: یکی از مهمترین کارهایی که هر انسانی باید آن را در صدر امور قرار دهد، مدیریت امور کاری و شخصی خویش است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: از همین رو برنامه ریزی برای آینده می تواند بسیاری از مشکلاتی که احتمال دارد در پیش روی ما قرار بگیرد را از میان بردارد، بنابراین هرگونه تصمیم گیری بر اساس اصول عقلی می تواند روند حرکت به سمت جلو را تسریع ببخشد، از همین رو باید در برخی از مسایل همانند شیوع کرونا در جامعه آینده نگری داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه تأکید کرد: البته این برنامه ریزی باید نخست از صفت و ویژگی علمیت برخوردار باشد، یعنی تصمیمی که ما اتخاذ می کنیم باید پایه و اصول علمی داشته باشد و دومین صفت برای آینده نگری فعلیت داشتن آن تصمیم است.

وی با اشاره به اینکه کرونا عملا بسیاری از برنامه ریزی های جامعه را برهم زده است، گفت: نباید بیش از این اجازه دهیم که این ویروس منحوس مدیریت جامعه ما را به دست بگیرد زیرا اگر این امر روی دهد جامعه به سمت و سوی خوبی نخواهد رفت، لذا شایسته است که اهل فکر و عمل برای آینده چنین وضعیتی راهکاری مفید و البته کارآمد ترسیم کنند.

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اینکه چهره پیچیده و مبهم ویروس کرونا باعث شده است که هرگونه برنامه ریزی علیه آن اغلب با شکست رو به رو شود، گفت: همه خوب به یاد داریم از همان اسفندماه سال 98 که شاهد شیوع کرونا بودیم، این ویروس منحوس به کرار جهش داشت و همین عامل باعث شد که دانشمندان و محققان علمی در حوزه دانش پزشکی از این ویروس به نوعی عقب بمانند و این همه تلفات انسانی در این مدت ناشی از جهش های پی در پی این ویروس است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: با این وجود باید اذعان کرد که عامل اصلی این همه تغییر چهره ویروس کرونا از بی تفاوتی و بی مبالاتی خود مردم نشات می گیرد، بسیاری هنوز باور ندارند که ویروسی به نام کرونا در جامعه به راحتی در حال جولان است که این تفکر باعث شده که بسیاری قربانی این تفکر اشتباه شوند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کسانی که در این مدت در بحث مبارزه با کرونا در جامعه حضور مستمر داشته اند، بیان کرد: روحانیون و حوزویان مانند همیشه این بار هم در بحث مبارزه با کرونا به صورت چشمگیر و جهادی در میدان مبارزه با این ویروس منحوس حضور داشتند و در این راه شاهد خسارت های جانی بسیاری به این قشر بودیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: برای نمونه می توان گفت که بسیاری از طلاب مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) کرمانشاه که به صورت جهادی در بیمارستان های این شهر در کنار بیماران کرونایی و کادر درمان در حال خدمت بودند خود به این ویروس منحوس مبتلا شدند و هم اکنون اکثر آنان در قرنطینه هستند./1400/پ210/

ارسال نظرات