۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۸۸۶۶۲
الهیان با تأکید بر پیگیری ترک فعل های مسؤولان از سوی مجلس:

قوه قضاییه شکایات مردم و نمایندگان از دولت روحانی را در اولویت قرار دهد

قوه قضاییه شکایات مردم و نمایندگان از دولت روحانی را در اولویت قرار دهد
الهیان در گفت‌وگو با رسا، گفت: مجلس در پیگیری پرونده‌های دولت روحانی مصمم است و از قوه قضائیه خواستاریم که پیگیری ترک فعل مسؤولان را در دستور کار خود قرار دهد.

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم پیگیری و محاکمه مسئولانی که ترک فعل‌هایی داشتند، گفت: در دولت آقای روحانی ما شاهد بودیم که برخی از مسئولان ارشد و سایر مدیران به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کردند و همین امر موجب رشد و گسترش فساد و به خصوص رشد مفاسد اقتصادی در جامعه بود.

وی همچنین ادامه داد: از طرف مجلس و نمایندگان از وزرا و شخص آقای روحانی پیگیری‌هایی شد و در قالب سؤال و تذکر به آنها هشدار داده شد؛ نهایتا توسط کمیسیون اصل 90 و سایر ابزارهای نظارتی که در آیین نامه داخلی مجلس موجود است، مواردی را به قوه قضائیه ارجاع دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اسناد بازخواست‌ها در کمیسیون اصل 90 موجود است، تصریح کرد: لازم است رئیس قوه قضائیه این موضوع، یعنی شکایتی که نمایندگان و مردم از رییس جمهور و وزرا داشتند را در اولویت و در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: بالاخره پیگیری حقوق ملت از وظایف ذاتی قوه قضائیه است و همچنین مجلس نیز طبق فرمایش رهبری در آن پیامی که در ابتدای شروع مجلس به نمایندگان ملت دادند، مطالبه حقوق عامه مردم را در دستور کار خود دارند.

الهیان در پایان تأکید کرد: مجلس در پیگیری پرونده‌های دولت آقای روحانی مصمم است و پیگیر این پرونده ها خواهیم بود؛ ما این خواسته را از قوه قضائیه داریم که پیگیری ترک فعل مسؤولان را در دستور کار خود قرار دهد و در اسرع وقت به آن رسیدگی کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
باید پیگیری ترک فعلها حالت عبرت برای دیگر مسئولان اهمال کار داشته باشد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
روستاى ما دو ارباب داشت ،که همیشه بایکدیگر اختلاف داشتند هر کدام هم کلی چماقدار دور و بر خود جمع کرده بودند یک روز اختلافات بالا گرفته بود و قرار شده بود فردا برای چماق کشی با طرفداران اربابِ مقابل به صحرا برویم

اما من یک روز مانده به چماق کشی ، به در خانه ارباب خودمان رفتم . در نیم‌باز بود . باگفتن یاالله وارد حیاط خانه شدم دیدم دو ارباب در حال کشیدن قلیان هستند !

گفتم : ارباب مگر فردا چماق کشی نیست؟!
پس چرا با هم قلیان می کشید ؟ !
اربابمان گفت :
شماها قرار است دعوا کنید نه ما !!!!!
0
0