۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۸۷۲۹۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با رسا:

محاکمه مسئولینی که ترک فعل کرده‌اند مایه قوت دستگاه قضا در کشور است

محاکمه مسئولینی که ترک فعل کرده‌اند مایه قوت دستگاه قضا در کشور است
استاد حوزه علمیه گفت: اگر قوه قضاییه برای محاکمه مسئولینی که ترک فعل کرده‌اند شاکی و شکایت کیفری و حقوقی داشته باشد باید بلافاصله بررسی ها و برخوردها صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در رابطه با گناه و جرم ترک فعل مسئولین و مردمان عادی متذکر شد: حرام بودن ترک فعل فقط برای مسئولین نبوده و تمام افرادی که دارای مسئولیت اجتماعی می باشند در رابطه با آن دارای مسئولیت هستند.

وی در ادامه افزود: حرام خدا برای همگان یکسان و برای هر زمانی دارای اعتبار است و همچنین حلال خدا برای همگان و در هر زمانی یکسان و معتبر است بنابراین افراد عادی جامعه با داشتن مسئولیت کمتر از مسئولین رده بالای کشوری خود را از مسئولیت پذیریش حرام‌ها و حلال‌های خدا مبری نکنند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به قانون محاکمه مسئولین برای ترک فعل از مسئولیت‌شان اظهار داشت: اگر قوه قضاییه برای محاکمه مسئولینی که ترک فعل کرده‌اند شاکی و شکایت کیفری و حقوقی داشته باشد باید بلافاصله بررسی ها و برخوردها صورت بگیرد که مایه قوت دستگاه قضا در کشور است.

وی در انتهای بحث خود افزود: اگر قرار است شکایت و دادگاه برای مسئولین برگزار شود بهتر است شکایت ها حقوقی و کیفری باشد تا بررسی ها در دستگاه قضا با جدیت بیشتر و مصمم تر پیگیری شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید مصطفی درویشی
Iran, Islamic Republic of
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
درود بر این سرباز فساد ستیز حق طلب
0
0