۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۶۸۸۶۹۰
آیت الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

تحمل زندان و شکنجه در رژیم بعث عراق از مجاهدت‌های آیت الله حکیم بود

تحمل زندان و شکنجه در رژیم بعث عراق از مجاهدت‌های آیت الله حکیم بود
نماینده خبرگان به تبیین سیره مبارزاتی آیت الله حکیم در برابر جنایت های صدام پرداخت و گفت: ایشان در زندان های بعث عراق شکنجه های بسیاری را متحمل شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید محمدسعید حکیم، به تبیین سیره علمی و مبارزاتی ایشان پرداخت و گفت: دودمان حکیم در کشور عراق تشریف داشتند و خدمات شایان و ارزشمندی به جامعه تشیع ارائه کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری افراد از خاندان آل حکیم از علما و فقهای دین بودند، بیان کرد: آیت الله سید محسن حیکم بعد از مرحوم آیت الله بروجردی، زعامت اعلای مرجعیت شیعه را برعهده گرفت و کتاب های ارزشمندی همچون مستمسك العروة الوثقى را تألیف کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: خاندان حکیم علاوه بر تربیت شخصیت های علمی، روحیه مبارزاتی در برابر رژیم سفاک بعث عراق داشتند و در این راه شهیدان زیادی را تقدیم کردند.

آیت الله مجتهدشبستری اظهار کرد: حدود 15 نفر از خاندان حکیم به درجه رفیع شهادت نائل شدند که یکی از شخصیت های بارز این خاندان شهید آیت الله محمدباقر حیکم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وزانت علمی و فقاهت آیت الله سید محمدسعید حکیم بر همگان واضح و مبرهن است، گفت: ایشان افزون بر شخصیت والای علمی، مرجعیت شیعه را برعهده داشت و همچنین شخصیتی مبارز در برابر ستمگری های رژیم بعث عراق و جنایت های صدام بود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله حکیم در زندان های بعث عراق شکنجه های بسیاری را متحمل شد، افزود: زمانی که بنده در نجف اشرف خدمت این عالم بزرگوار رسیدم، مشاهده کردم که ایشان در راه رفتن دچار مشکل هستند، زمانی که قضیه را از فرزند ایشان جویا شدم، گفت که پاهای ایشان بر اثر شکنجه های رژیم بعث عراق دارای نقص شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: رحلت آیت الله سید محمدسعید حیکم ضایعه بزرگی برای عالم تشیع بود و امیدوارم روح ایشان با اجداد طاهرینش محشور شود.

آیت الله مجتهدشبستری ابراز داشت: رحلت آیت الله حکیم را به تمام بازماندگان ایشان به ویژه سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای عراق تسلیت عرض می کنم و برای خانواده این مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه الهی مسألت می کنم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صبئری
Iran, Islamic Republic of
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
رحمه الله و اسکنه فی جواره عند اعلی علیین
0
0