۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۸۶۵۸۴
آیت الله مجتهدشبستری با تقدیر از عملکرد خبرگزاری رسا:

فعالیت رسانه‌ها منطبق با مقتضیات نظام و محتویات بیانیه گام دوم انقلاب باشد

فعالیت رسانه‌ها منطبق با مقتضیات نظام و محتویات بیانیه گام دوم انقلاب باشد
نماینده خبرگان ضمن تقدیر از علمکرد خبرگزاری رسا در عرصه خبررسانی، گفت: رسانه‌ها منطبق با مقتضیات نظام و محتویات بیانیه گام دوم اخبار خود را منتشر کنند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تبریک و گرامیداشت روز خبرنگار به اهالی رسانه گفت: خبرنگاری حرفه ای شریف و مبارک است که اخبار، مطالب و مسائل سیاسی و اجتماعی را از منابع اصلی دریافت و به اطلاع و آگاهی مردم می رسانند که فعالیت بسیار پسندیده ای است.

آیت الله مجتهدشبستری بیان کرد: در تمام زمان‌ها خبرنگاران به اشکال گوناگون، طبق مقتضیات زمان و وسایل و ابزار موجود رخدادها و اتفاقات را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آستانه پنجاه سال دوم انقلاب اسلامی هستیم، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به چهل سال گذشته فرمودند که چه کارها و فعالیت هایی بعد از انفلاب اتفاق افتاده و همچنین در رهنمودهای خود بیان کردند که باید نظام اسلامی چه مسیری را طی کند تا به مقاصد و آرمان هایی که امام خمینی(ره) برای انقلاب ترسیم کردند، برسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: باید رسانه ها و خبرگزاری ها منطبق با مقتضیات نظام اسلامی و محتویات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطالب و اخبار خود را منتشر کنند.

صداقت و راست گویی مهمترین ویژگی خبرنگاران متعهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صداقت و راست گویی را از مهمترین ویژگی های خبرنگاران متعهد توصیف کرد و گفت: در اسلام هیچ امری مذموم تر از کذب نیست، حتی گناه دروغ از شرب خمر بالاتر است.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه در قرآن کریم بیان شده از آنچه که اطلاع کافی ندارید، آن را مطرح نکنید، افزود: انقلاب ما برخاسته از دین اسلام است، از این رو باید تمام شئون نظام به ویژه رسانه و خبرگزاری ها با احکام اسلامی تطبیق داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عدم تقطیع سخنان گویندگان را از ملزومات خبرنگاری دانست و افزود: گاهی بخش هایی از سخنان گوینده و مصاحبه شونده نقل می شود که هدف گوینده نبوده و سبب ایجاد مشکلاتی برای این فرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها و خبرگزاری ها اخبار و رخدادها را به گونه ای انعکاس دهند که سبب شادی دشمنان نظام نشود، افزود: در شرایطی که انقلاب و نظام اسلامی در دنیا شناخته شده است، باید اخبار امیدوار کننده از کشور به جهانیان انعکاس پیدا کند، تا اینکه مسلمانان دنیا به نظام اسلامی ایران امیدوارتر از گذشته شوند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان اینکه رسانه ها نباید مسائل را به گونه ای منتشر کنند که حاکی از ضعف اسلام و انقلابیون باشد، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر پوشالی بودن رژیم منحوس اسرائیل تأکید داشتند، از این رو مطالب و اخبار به گونه ای منتشر نشود که حاکی از قدرت آنها و تضعیف مسلمانان باشد.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر مطالب از طریق فضای مجازی به مردم منتقل شود، گفت: باید رسانه ها و خبرگزاری ها دقت کنند که مطالب و اخبار خود را بدون منبع و سند درست انعکاس ندهند و تنها بر منبع فضای مجازی اکتفا نکنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز داشت: متأسفانه شایعه پراکنی گناهی نابخشودنی است که متأسفانه در جامعه ما رواج فراوانی یافته است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار و بیانات مراجع تقلید، علما و حوزویان گفت: امیدوارم مطالب و تذکراتی که در جهت تخلیص و تقطیع سخنان گوینده داده شد، در رسانه حوزوی رسا به دقت مورد نظر دوستان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
ایثار و از خود گذشتگیی که این عزیزان در بحوبه این انقلاب چه در خط مقدم نبرد رسانه و چه پس از آن از خود نشان دادند برگ ز رینی بر این مدعاست وجود این عزیزان باعث خیر و برکت کشور ماست همیشه زنده و پا بر جا باشن من الله توفیق
1
0