۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۸۸۷۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی:

ترک فعل مسؤولان مجازات قانونی دارد

ترک فعل مسؤولان مجازات قانونی دارد
نوش آبادی گفت: بحث تقصیر در کارها در دین اسلام از آن نهی شده و هم در قانون برای ترک فعل و قصوری که به مردم و جامعه لطمه وارد شود، مجازات در نظر گرفته شده است.

حسین نوش آبادی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ترک فعل‌های صورت گرفته از سوی مسئولان دولت قبل گفت: زمانی شخصی با انجام یک فعل مجرمانه باید تحت تعقیب قرار بگیرد و هنگامی به خاطر ترک فعل انجام شده مفاسدی پدید می‌آید؛ هردو تخلف است و باید شخص خاطی محاکمه شود حالا فرقی نمی‌کند این در هر پست و مقامی باشد فرقی نمی‌کند.

وی همچنین ادامه داد: در قانون مدنی هم داریم که قصور در انجام وظیفه محوله مجازات به همراه دارد؛ بحث تقصیر در کارها در دین اسلام از آن نهی شده و هم در قانون برای ترک فعل و قصوری که به مردم و جامعه لطمه وارد شود، مجازات در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: حتما افرادی که با رفتارهای خلاف قانون و ترک فعل قانونی موجب عقب ماندگی‌ها، گرانی‌ها، فساد و... شده اند، در این جرم شریک هستند و باید پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد و جواب بدهند.

وی با بیان اینکه خیلی از افراد خارج از دولت نیز ترک فعل‌هایی داشتند که موجب پدید آمدن وضع خراب فعلی شده است اظهار داشت: در دولت جدید نیز هیچ تضمینی وجود ندارد که مسئولی دچار تخلف و تخطی نشود.

نوش آبادی در پایان ضمن بیان تذکری به دولت جدید و مسئولانی که تازه بر مسند کار نشسته اند، گفت: به هرحال احتمال همه چیز وجود دارد و امیدواریم مسئولان مختلف به وظیفه قانونی خود عمل کنند و ترک فعل نکنند.

ارسال نظرات