۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۸۸۸۴۰

پذیرش ورودی طلاب از نظر کمی و کیفی صعودی است + فیلم

پذیرش ورودی طلاب از نظر کمی و کیفی صعودی است + فیلم
معاون آموزش حوزه گفت: سیر کیفی پذیرش از ۱۰ سال گذشته تا کنون متفاوت شده است، به این معنی که در سال ۹۱ معدل ورودی ما ۱۵ ونیم بوده و امروز به بالای ۱۷ ونیم رسیده است.

به گزارش خبرنگارسرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با اشاره به وضعیت تدریس و امتحانات سال گذشته، گفت: با وجود فضای مجازی و بستر سازی برای برگزاری کلاس ها به صورت مجازی، آنچه در سطح کشور اتفاق افتاد به این صورت است که  پنجاه و نیم درصد کلاس های ما در کشور حضوری و اکثر کلاس های مجازی ها مربوط به  شهر قم به دلیل ملاحظات است.

وی با اشاره به کمتر بودن تعداد طلاب در شهرستان ها، اظهار داشت: در شهرهای دیگر به دلیل جمعیت کم در مدارس، کلاس های حضوری، بیشتر و پر رونق تر بود؛ هفتاد دوو نیم درصد از طریق ایتا استفاده کردند و بقیه از سامانه های اسکای روم سامانه مجازی حوزه و سایر سامانه ها دیگر استفاده شدرکه 240هزار ساعت درس با چند گویش در سامانه نجاح بارگذاری شده است.

تعداد بازدید : 2

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به مجازی برگزار شدن دروس در سال جدید تصریح کرد: ما در سال تحصیلی پیش رو هم اجباراً کار تحصیل را مجازی آغاز می کنیم  اما امیدواریم با سرعتی که در تزریق واکسن ها اتفاق می افتد و وعده مسئولان به سرعت به برگزاری حضوری برسیم و به محض اجازه دادن مراجع ذی ربط، حوزه نسبت به حضوری کردن کلاس ها اقدام می کند.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز کرد: هشتاد و دو درصد امتحانات کشور حضوری بوده و عمده امتحانات غیرحضوری در قم بود، اما در استان های دیگر عمدتاً حضوری بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به تصویب رشته های تخصصی خاطر نشان کرد: تا بهار سال گذشته ۴۰۶ رشته، گرایش و رویکرد به تصویب رسید و در سال ۹۵ که بحث درختواره شروع شد، حوزه ۳۸ رشته و گرایش داشت که از این تعداد سرفصل های ۳۵ رشته مصوب شده بود، در ارتباط با سرفصل ها، ۶۳ رشته و گرایش مصوب شده که ۱۵ و نیم درصد است.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان با اشاره به پذیرش حوزه های علمیه اظهار داشت: ما در بخش کمی از سال ۹۱ تا ۹۸ سیر نزولی در پذیرش داشته ایم؛ اما از سال ۹۸ سیر صعودی شده و ما از زیر ۱۰ هزار نفر متقاضی سال ۹۸ امروز به ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر متقاضی رسیده ایم که اینها به دلیل تصمیمات کلیدی است که در ستاد سیاستگذاری پذیرش حوزه های اتخاذ شده است، اما سیر کیفی پذیرش از ۱۰ سال گذشته تا کنون متفاوت شده است، به این معنی که در سال ۹۱ معدل ورودی ما ۱۵ ونیم بوده و امروز به بالای ۱۷ ونیم رسیده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
مردم فرزندانشان را برای تهذیب و تقویت دین به طلابخانه ها میفرستند..
0
0