۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۸۸۹۱۵
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی و اداری اولویت دولت سیزدهم باشد

بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی و اداری اولویت دولت سیزدهم باشد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به اهمیت ریل‌گذاری درست برای حرکت انقلاب، بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی و اداری را از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با دولت سیزدهم، بر ضرورت بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی در همه بخش‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت ریل‌گذاری درست برای حرکت انقلاب، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت بازسازی اداری تأکید کرده‌اند که باید همت‌ها را بر بازسازی انقلابی و البتّه عقلانی و فکورانه در همه عرصه‌های مدیریتی اعم از بخش‌های اقتصادی، سازندگی، بخش‌های مربوط به سیاست خارجی و دیپلماسی، خدمت‌رسانی به مردم، بخش‌های علمی و فرهنگی و ... متمرکز کرد تا در همه این بخش‌ها تحرّک انقلابی به وجود بیاید.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه رهبر انقلاب بازسازی انقلابی عرصه‌های مدیریتی را حرکت بر روی ریل انقلاب می‌دانند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی متمایز از سایر انقلاب‌ها بوده و یکی از وجوه تمایز آن جامع‌الاطراف بودن آن است؛ یعنی انقلابی است که به همه عرصه‌های زندگی انسان‌ها و جامعه توجه دارد و انقلابی در ابعاد عقیدتی و اخلاقی و فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، قضایی و دفاعی و مدیریتی است.

وی با تأکید بر اینکه تردیدی نیست که توجه به ابعاد غیر از تحقق همه ابعاد است، تصریح کرد: تحقق همه ابعاد پیش‌گفته منوط به تحقق فرایند پنج‌گانه انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: قطعاً انقلاب اسلامی در گام اول خود تحولات زیادی را در ابعاد مختلف در ایران اسلامی پدید آورده است که جزء افتخارات بی‌بدیل بزرگ‌ترین انقلاب معاصر است؛ لکن رسوخ فرهنگ انقلاب اسلامی در تمام وجوه زندگی ایرانیان نیازمند تحقق دولت اسلامی است که مرحله سوم در فرایند تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه انقلاب اسلامی در دو حلقه پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی به اهداف اساسی خود دست یافته است؛ اما چنانچه رهبر حکیم انقلاب بارها فرموده‌اند ما در مرحله تحقق دولت اسلامی دچار کندی و اختلال در حرکت هستیم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: علت این اختلال و کندی حرکت در دو بخش عمده است؛ نخست تربیت به‌اندازه مدیر انقلابی و مؤمن و کار بلد و دومی تحول عمیق در ساختار اداری کشور.

وی تصریح کرد: این دو علت در حال حاضر دلایل اصلی مشکلات کنونی فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است و جالب آنکه در عرصه‌هایی مانند عرصه‌های دفاعی و علمی که توفیقمان در تحول اداری و تربیت انسانی، بیشتر بوده است موفقیت‌های درخشان و بی‌نظیری داشته‌ایم اما در عرصه اقتصادی و مانند آن دچار معضلات زیادی هستیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات