۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۸۹۳۱
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۲۲)؛

زائر اربعین باید اربعینی بماند

زائر اربعین باید اربعینی بماند
حجت الاسلام معنوی گفت: مهم این است که زائر اربعین اربعینی بماند و این در سایه بالا رفتن معرفت به امام و اهداف امام حسین امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی رئیس موسسه آموزش مبلغ دارالزهرا (س) با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله اظهار داشت: همانطور که قیام اباعبدالله (ع) قبایل آن دوران و ملل بعد از خود را تحت تاثیر قرار داد این حرکت اربعین هم یک حرکت جهانی است و ما باید در ابلاغ این فرهنگ کمک بگیریم و بیشتر کنیم و این کار هم از طریق هنر و رسانه باید انجام داد، مثلاً فیلم سازی، گزارشات، تالیف کتب و هر آنچه در هنر است اگر بکار گرفته شود قطعاً می تواند به همه گیر تر شدن این حرکت بینجامد.

وی با بیان اینکه باید نفس حرکت اربعین را به مردم بشناسانیم گفت: شناساندن نفس اربعین یعنی افراد حاضر در راهپیمایی متوجه باشند اربعین حرکتی توام با محبت و معرفت است، در سوره مبارکه توبه آیه 20 می فرماید" کسانی که ایمان آوردند و هجرت کردند و با اموال و جانشان در راه رضای خدا جهاد کردند اینها نزد خدا مقام ویژه ای دارند" حرکت اربعین چنین حرکتی است برخی به واسطه محبت می آیند و هرکسی در این مسیر قدم برمی دارد این محبت و معرفت را دارد اما باید افزایش داد.

رئیس موسسه آموزش مبلغ دارالزهرا (س) ابراز داشت: باید مسیر و خط امامت خصوصاً سیدالشهدا و حضرت حجت بن الحسن را بین مردم پررنگ کنیم و این مسیر بهترین فرصت برای افزایش معرفت حاضرین است، اربعین نمایشی است در مقابل کفار و نتیجه قیام اباعبدالله الحسین(ع) است یعنی اربعین شکست طاغوتیان و ظلم است.

حجت الاسلام معنوی با اشاره به نقش روحانیت در پیاده روی اربعین تصریح کرد: حضور روحانیت در اربعین باید با شکل و شمایل روحانیت در بین مردم باشد و از فرصت به وجود آمده برای بالا بردن بعد معرفتی نسبت به امام حسین و اهل بیت علیهم السلام استفاده و این کار را افزایش داد و در کنار مردم برای زیارت رفت و زیبایی های زیارت را به انان آموزش داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهم این است که زائر اربعین اربعینی بماند و این در سایه بالا رفتن معرفت به امام و اهداف امام حسین امکان پذیر خواهد بود که در این راستا روحانیت نقش ویژه ای را برعهده دارد.

ارسال نظرات