۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۰۱۰
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۲۶)؛

پیاده روی اربعین، ضرورت درون مذهبی با جنبۀ جهانی

پیاده روی اربعین، ضرورت درون مذهبی با جنبۀ جهانی
حجت الاسلام زین العابدینی گفت: پیاده روی نه ضرورت دینی و نه جهانی است اما یک ضرورت درون مذهبی است که جنبه جهانی دارد، ، اربعین نماد مبارزه با ظلم و ظالمین است.

حجت الاسلام هادی زین العابدینی مرندی استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت درون مذهبی اربعین گفت: فرهنگ اربعین یک مقولۀ درون دینی است و چنین تصوری که باید این فرهنگ را جهانی کرد تا همۀ ادیان به آن پایبند بوده و بعد تبدیل به یک ضرورت دینی شود، اشتباه است، پیاده روی نه ضرورت دینی و نه جهانی است اما یک ضرورت درون مذهبی است که جنبه جهانی دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ابراز داشت: اربعین یک شعار درون مذهبی است که قدرت و وحدت شیعیان را برساند، اگر مسلمانان از همین حرکت و ظرفیت استفاده کنند و در جهت اثبات حقانیت اسلام و مبارزه با ظلم و ظالمین چنین راهپیمایی راه بیندازند و به شکوه آن بیفزایند قطعاً جنبه جهانی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اربعین جوابی برای هل من ناصر ینصرنی امام است، بیان کرد: چون آن روز نبودیم تا از حق دفاع کنیم امروز با همۀ وجود می خواهیم این کار را انجام بدهیم، در سال 61 هجری حق در وجود امام حسین (ع) تجلی پیدا کرد و امروز هم هرکس حقیقت گو و حقیقت خواه باشد به کمکش می رویم، حتی پا برهنه، پیاده و با کمترین امکانات هم حاضر به یاری رسانی می باشیم.

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به یاری رسانی مظلومین عالم تصریح کرد: یاری رساندن به مظلوم حتماً نباید با بالاترین امکانات باشد بلکه با کمترین امکانات هم ممکن است، باید شعار و فریاد آزادی خواهی و جوانمردی را سر داد، پیاده روی اربعین مظهر مبارزه با ظلم است و به این تعبیر می تواند جهانی شود.

وی با بیان اینکه اربعین نماد مبارزه با ظالمین است، اذعان داشت: جهان امروز متحیر و ناراحت از ظلم هایی است که به اسم جهانی سازی صورت می گیرد، پس اگر بتوانیم اربعین را در مبارزه با ظلم، جهانی سازی کنیم، جرائت ظلم پیدا نمی کنند چرا که؛ می داند یک حرکت میلیونی به سمتش رخ خواهد داد، اربعین نماد مبارزه با ظلم و ظالمین است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به استفاده از ظرفیت های اربعین خاطر نشان کرد: کارکردهای اربعین بیشمار است در این راه صحنه های بسیار زیبایی رخ می دهد، یکی از جلوه های شکوه و درس های اربعین پشتیبانی از یکدیگر است، پشتیبانی در این حرکت عظیم ایجاد وحدت، انس و علاقه می کند و این صحنه را به تصویر می کشاند که مبارزه با ظلم چقدر شوانگیز می تواند باشد.

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به نقش روحانیت و حوزه علمیه در گردهمایی عظیم اربعین ابراز داشت: تبیین جایگاه اربعین، امام حسین(ع) و تبیین جایگاه علما و سلف صالح ما در برخورد با این پدیده از وظایف حوزه علمیه است، هر کس که عظمت این جریان را درک کند، پایبند این مسیر خواهد شد.

ارسال نظرات