۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۶۸۹۰۴۵

کنفرانس بین المللی جنت البقیع برگزار شد

کنفرانس بین المللی جنت البقیع برگزار شد
کنفرانس بین المللی جنت البقیع با اهتمام سازمان البقیع شیکاگو آمریکا، بصورت آنلاین در فضای مجازی و از طریق نرم افزار زوم (Zoom) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، کنفرانس بین المللی جنت البقیع با اهتمام سازمان البقیع شیکاگو آمریکا و با حضور و سخنرانی علما و شخصیت های بزرگ و بین المللی اردو زبان از کشورهای آمریکا، اروپا، کاندا و هندوستان، روز گذشته بصورت آنلاین در فضای مجازی و از طریق نرم افزار زوم (Zoom) برگزار شد.

این کنفرانس که با تلاوت آیاتی چند از قران کریم آغاز شد، اجرای آنرا یکی مجریان معروف تلویزیونی مولانا سید وفا عباس و ریاست آنرا حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی از روحانیون برجسته آمریکا بعهده داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی در سخنان خود با بیان به این که با ایجاد و استحکام اتحاد اسلامی می توان حرم ائمه بقیع را دوباره تعمیر و بازسازی کرد به لایحه سازمان ملل در خصوص احترام مقدسات دینی ادیان و مذاهب اشاره کرد و گفت: طبق دستور این سازمان جهانی اهانت و بی احترامی به قبور ممنوع است چون موجب آزرده خاطر و جریحه دارشدن احساسات وراثا و علاقه مندان می شود.

وی افزود: تا دوسال دیگر تخریب جنت الباقی 100 ساله می شود لذا مسلمانان سراسر جهان در آن روز با برگزاری تظاهرات بازسازی قبور آئمه بقیع را بخواهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد اسلم رضوی رئیس جامعه روحانیون مهاراشترا هند در سخنرانی خود با اشاره به این که اکثریت مسلمانان بر ساخت گنبد بر سر مزار شخصیت های اسلامی متفق اند، تصریح کرد: یک گروه کوچک که در اقلیت دینی اسلامی قرار دارند نمی توانند نظریات خود را بر اکثریت مسلمانان جهان مسلط کنند، لذا دولت سعودی هر چه زودتر به خواسته جهان اسلامی تن دهد و حرم آئمه بقیع را بازسازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی از علمای تورنتو کانادا در سخنان خود گفت: تخریب حرم های آئمه بقیع مصداق فاجعه و ظلم است و سکوت در برابر ظلم روا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معروفی از علمای لندن انگلستان در فرمایشات خود خطاب به جنبش جهانی گفت: همراهی این جنبش با روحانیت موجب افزایش قدرت در برابر ظالمان جهان و عامل موفقیت در اهداف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احتشام عباس زیدی موسس و مدیر حوزه علمیه عین الحیات هندوستان در سخنان خود سکوت جهان اسلام را عامل مظلومیت ائمه بقیع دانست و ابراز داشت: جنت البقیع تنها قبرستانی در جهان است که در آن، ازواج و اصحاب پیامبر اسلام(ص) در آن دفن اند، لذا مسلمانان جهان در بازسازی و تعمیر آن پا پیش بگذارند و دولت سعودی را تحت فشار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید منظور رضا عابدی از علمای برجسته بنگلور هند در سخنان خود با اشاره به این که مسئله جنت البقیع فقط با شیعیان اختصاص ندارد بلکه با جهان اسلام متعلق است، بیان داشت: چنانکه همه ما در مسئله فلسطین مشارکت حداکثری داریم باید در مسئله جنت البقیع نیز مشارکت حداکثری داشته باشیم و علیه جنایت آل سعود در بقیع فریاد بکشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ضمیر الحسن رضوی قائم مقام مدیر حوزه علمیه جوادیه بنارس هند در سخنرانی خود خواستار استحکام و گسترش جنبش بازسازی حرم های ائمه بقیع در جهان شد و گفت: نهادها، انجمن ها، هئیت ها و مراکز دینی فرهنگی پا پیش بگذارند و نامه اعتراض آمیزی به دولت سعودی ارسال کنند و بر بازسازی قبور ائمه بقیع تاکید نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عباس ذهین نجفی گفت: مسئله بقیع مسئله غیرت انسانی و ایمانی مسلمانان جهان بویژه شیعیان است.

در آخر این وبینار حجت الاسلام والمسلمین سید محبوب مهدی رئیس کنفرانس بین المللی جنت البقیع از علما، شخصیت ها، سخنرانان، شبکه شیعه نیوز نتورک(SNN)، عوامل برگزار کنند و مجری برنامه مولانا علی عباس وفا تقدیر و تشکر کرد و حجت الاسلام و المسلمین سید محمد اسلم رضوی رئیس جامعه روحانیت ایالت مهاراشترا هند نیز برای ظهور منجی بشریت، نجات مسلمانان بویژه شیعیان جهان و نابودی ویروس منحوس کرونا از سراسر جھان دعا کرد./988/

کنفرانس بین المللی جنت البقیع برگزار شد

 

ارسال نظرات