۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۸۹۰۷۹
امام جمعه موقت کاشان:

مسؤلان در کنار حل مشکلات اقتصادی، معضلات فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهند

مسؤلان در کنار حل مشکلات اقتصادی، معضلات فرهنگی را نیز مورد توجه قرار دهند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه اقتصاد تابع فرهنگ است، گفت: اگر فرهنگ اصلاح نشود اصلاحات اقتصادی کارآمدی نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در خطبه‌های نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد با تبریک مسؤولیت مهم وزارت جهاد کشاورزی به سید جواد ساداتی نژاد، گفت: اقتصاد حقیقی کشور براساس اقتصاد کشاورزی است.

وی افزود: برای پیشرفت اصولی کشور موضوع پیشرفت کشاورزی به ویژه در شرایط سخت و بحران خشکسالی و بی آبی از مهمترین مسائل کشوراست.

به گفته وی مشکلات دامی و کشاورزی امروز کشور ناشی از بی کفایتی و سوء مدیریت دولتمردان قبلی است و سر و سامان دادن به این بخش امروز حائز اهمیت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه خطاب به مسؤولان کشور و قوای سه گانه گفت: هرچند رسیدگی به مشکلات اقتصادی کشور در اولویت مسؤولان کشور است و دولت نیز برای رفع آن از حداکثر توان و ظرفیت خود استفاده می‌کند، اما مشکلات فرهنگی نباید در حاشیه مشکلات اقتصادی و تحت الشعاع آن قرار داشته باشد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبری مبنی بر دو مشکل اقتصاد و فرهنگ و اینکه اقتصاد تابع فرهنگ است، اظهار داشت: انسان‌ها همانگونه که فکرمی کنند همانگونه نیز عمل می‌کنند، همانگونه که خانواده در مسائل اقتصادی براساس فرهنگ خانوادگی عمل می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه مسؤولان همراه با رفع مشکلات اقتصادی کشوردر جهت بهبود مشکلات فرهنگی نیراهتمام ویژه داشته باشند، یادآور شد: اختلاس، عملکرد ضعیف در سیاست و ذلت در برابر دشمن ناشی از مشکلات فرهنگی و ایمانی و معنوی انسان‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان نظام در کنار بهبود وضعیت اقتصادی کشور از موضوع مهم فرهنگ نباید غفلت کنند، ابراز داشت: کنترل فضای مجازی و ابتذال در جامعه از موضوعات مهم فرهنگی در کشور است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر رفع مشکلات فضای مجازی، ابتذال در خیابان‌ها و مشکلات فرهنگی از سوی مسؤولان نظام گفت: اصلاحات اقتصادی کشور در گرو اصلاحات فرهنگی کشور است، اگر فرهنگ اصلاح نشود اصلاحات اقتصادی کارآیی نخواهد شد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید اولویت نخست ناصران دین من که دین را یاری می‌کنند، اصلاح فرهنگ است و بهترین و والاترین نمونه فرهنگ دینی نیز اقامه نماز است.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید، اگر انسان‌ها ایمان و با تقوا باشند درب‌های برکت از زمین و آسمان به روی انسان‌ها باز خواهد شد، افزود: همانگونه که امروز کرونا در جامعه بیماری نیست و بلا است، خشکسالی و بی آبی نیز بلا است و برای رفع آن باید استغفار کرد./۱۳۰۷/پ201/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
کدام اصل است؟
اقتصاد یا فرهنگ؟
0
0