۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۸۶۸۹۳
امام جمعه موقت کاشان:

احیای «معنویت» در جامعه به از بین رفتن «منکرات» منجر خواهد شد

احیای «معنویت» در جامعه به از بین رفتن «منکرات» منجر خواهد شد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار هدف امام حسین(ع) از قیام را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: احیای «معنویت» در جامعه به از بین رفتن «منکرات» منجر می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) از ابتدای حرکت خود حقیقت و ماهیت قیام خودش را بیان کرد، گفت: امام حسین(ع) برای اموردنیا و رسیدن به مقام‌های دنیا قیام نکرد، بلکه قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا زنده کردن امربه معروف و نهی از منکر دانست و افزود: ارزش انسان به قرارگرفتن در مسیر معروفات و داشتن اخلاق و رفتار وعبادت است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: معروفات ستایش به همراه دارد و سزاوار ستایش است، از این رو جامعه‌ای سزاوار ستایش است که در مسیر معروفات باشد درغیر این صورت در مسیر منکرات قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: شرایط در زمان امام حسین(ع) به گونه‌ای شد که با حرف و سخنرانی شرایط بهبود نمی‌یافت و نیاز به یک سونامی آن هم با شهادت بهترین انسان‌های روی زمین امام حسین(ع) و یارانش بود به طوری که همه را تکان داد و بیدار کرد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای اجرای امر معروف و نهی از منکر در جامعه گاهی با زبان و گاهی هم با عمل امر به معروف و نهی از منکر کرد، افزود: اگر معروف دسته بندی شود یک قسمت از آن معنویات است و یکی از کار‌های معروف معنویات است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: معنویات به معنای ارتباط با خدا است و یکی از کلیدی‌ترین کار‌ها است که اگر در جامعه‌ای معنویت حاکم شود بسیاری اعمال زشت وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار نماز را به معنی معنویت و ارتباط با خدا دانست و با اشاره به اینکه اگر دست انسان اگر در دست خدا نباشد در دست شیطان خواهد بود، افزود: بسیاری از اختلاس‌ها به دلیل ضعف معنویت و نداشتن ایمان افراد است.

به گفته وی مظهر معنویت نماز است و نماز نماد دین است و یاران خدا زمانی که به قدرت می‌رسند احیای معنویات در جامعه دراولویت آن‌ها است.

امام جمعه موقت کاشان خشکسالی‌ها وبحران بی آبی و عدم نزولات آسمانی ناشی از عملکرد انسان‌ها دانست و افزود: اگر معنویات در جامعه حاکم شود گناهان و منکرات از جامعه دور خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: کسی که نماز را ضایع نکند هوای نفس براو غلبه نخواهد کرد از این رو شیطان پیوسته از انسان مومن که دست او در دست خدا است و اهل نماز و معنویت است در هراس است.

به گفته وی یکی از مهمترین نمونه‌های معروف، معنویت است و اگر معنویات در جامعه زنده شود منکرات از چنین جامعه‌ای دور خواهد شد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات