۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۸۷۰۷۱
امام جمعه موقت کاشان:

فعالیت‌های اقتصادی باید با کارهای فرهنگی همراه شود

فعالیت‌های اقتصادی باید با کارهای فرهنگی همراه شود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: مسؤولان همراه با فعالیت‌های اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دهند تا هم اثرگذار باشد و هم معنویت درجامعه احیا شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در آستان مقدس سلطان امیراحمد کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: ترویج معنویت در جامعه سبب برچیده شدن بساط منکرات فردی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

وی معنویت را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و افزود: عبور از پیچ و خم‌های سخت و پر فراز و نشیب زندگی تنها در گرو داشتن ایمان و معنویت است و این ارتباط با خدا است که نجات دهنده انسان‌ها است.

حجت الاسلام اسلامی تبار نماز را تجسم معنویت ادانست و ادامه داد: نماز به اندازه‌ای اهمیت دارد که امام حسین(ع) ظهر روز عاشورا در میدان نبرد با دشمن نماز اول وقت را اقامه کرد تا کسی به بهانه عزاداری برای امام حسین(ع) از نماز به ویژه نماز اول وقت غافل نشود.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید برخدمت مسؤولان به نظام و کشور ابراز داشت: تلاش مسؤولان کشور برای رفع مشکلات اقتصادی کشور همراه برنامه‌های فرهنگی و معنوی باشد تا اثرگذارباشد.

به گفته وی اگر اخلاق و ایمان و معنویت در جامعه تقویت نشود و در رفتار انسان‌ها خدا جایگاهی نداشته باشد همه تلاش‌ها بی اثر و بی نتیجه خواهد بود، چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید اگر مردم تقوا و ایمان داشته باشید برکت از زمین و آسمان نازل خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه گناه و معصیت در فضای حقیقی و فضای مجازی سبب جلوگیری از رحمت الهی و نزولات آسمانی است، گفت: اگر تقوا و معنویت در جامعه حاکم شود رحمت خدا نیز نازل خواهد شد.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، یاران من کسانی هستند که وقتی به قدرت می‌رسند اولویت نخست آن‌ها ترویج و گسترش معنویت است و رسیدگی به مسائل اقتصادی در اولویت بعدی آن‌ها است.

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: مسؤولان همراه با فعالیت‌های اقتصادی فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار قرار دهند تا هم اثرگذار باشد و هم سبب احیای معنویت در جامعه شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: تا زمانی که انسان به اقامه نماز اول وقت توجه و اهتمام دارد شیطان در هراس است، اما اگر نماز را ضایع کند شیطان بر او غلبه خواهد کرد.
 
امام جمعه موقت کاشان گفت: معنویات در رأس همه معروفات است و جامعه ای که بر آن معروفات حاکم باشد در مسیر خداوند است در غیر این صورت در مسیر شیطان است./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات