۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۱۵۷
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۳۰)؛

ایرانی‌ها در پیاده‌روی اربعین؛ کمی حاضر و جمعی غایب

ایرانی‌ها در پیاده‌روی اربعین؛ کمی حاضر و جمعی غایب
اربعین امسال هم قصه‌ای پر آب چشم دارد؛ باز باید سالی دیگر منتظر بمانیم و «به تو از دور سلام» بدهیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امسال دومین سالی است که میلیون‌ها عاشق حسینی از کشورهای مختلف به ویژه ایران نمی‌توانند در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرده و در ایام اربعین به کربلا و زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند، بر همین اساس از حالا عاشقان حسینی که حسرت زیارت اربعین برایشان دو ساله شده است، نوای «من ایرانم و تو عراقی؛ چه فراقی، چه فراقی» سر می‌دهند و برخی هم دیگر رفتن به کربلا را چون رویایی شیرین می‌دانند و زیر لب «انگار محال شده کربلا» را می‌خوانند.

با این وجود، عراقی‌‌ها هم که خود را برای میزبانی از زائران اربعین آماده می‌کنند، درخواست حضور زائران ایرانی را دارند و در شبکه‌های اجتماعی اعلام می‌کنند که اگر ایرانیان امسال هم نتوانند در حماسه اربعین شرکت کنند، ما نایب‌الزیاره آنها هستیم و به یاد آنها در مسیر کربلا گام برمی‌داریم. فضای مجازی هم پر شده از کلیپ‌های دلتنگی اربعین و حسرت قدم گذاشتن در مسیر کربلا و نوشیدن چای عراقی، هر کسی هم به نوبه خود خواستار تجدید نظر مسؤولان دو کشور و حضور میلیونی عاشقان حسینی از ایران در حماسه اربعین است و نمی‌خواهد باور کند که امسال هم امکان تشرف به زیارت ارباب در ایام اربعین را ندارد. همچنان امیدها در دل عاشقان حسینی زنده است و منتظرند شرایطی برای تشرف به عراق در اربعین فراهم شود.

هیچ عملی جایگزین پیاده‌روی اربعین حسینی نمی‌شود و همه مشتاق حضور در این حماسه عظیم هستند، اما با توجه به شرایط موجود، تنها راه، صبوری و دعا برای مهار کرونا به منظور باز شدن مسیر کربلاست. علاوه بر این، در سال‌های گذشته که میلیون‌‌ها عاشق از ایران در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کردند، برخی به هر دلیلی امکان حضور در عراق همزمان با ایام اربعین را نداشتند. بر همین اساس، در آن زمان برخی به امامزاده‌ها و اماکن زیارتی می‌رفتند و برخی هم از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی با مشاهده تصاویر و فیلم‌هایی از مسیر نجف ـ کربلا با زائران حسینی همراه می‌شدند.

خلاصه اینکه قسمت زیارت اربعین امسال ایرانیان عاشق اینگونه رقم خورده است که کمی حاضر و جمعی غائب هستند، اربعین امسال هم قصه‌ای پر آب چشم دارد؛ باز باید سالی دیگر منتظر بمانیم و «به تو از دور سلام» بدهیم، یک بار دیگر باید بگوییم به تو از دور سلام، به سلیمان جهان از طرف مور سلام.

 

ارسال نظرات