۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۸۹۱۶۰
رهبر شیعیان پاکستان:

انحراف از رهنمودهای محمدعلی جناح عامل بروز مشکلات پاکستان است

انحراف از رهنمودهای محمدعلی جناح عامل بروز مشکلات پاکستان است
حجت الاسلام والمسلمین نقوی در پیامی انحراف از رهنمودهای محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان را عامل بروز مشکلات پاکستان دانست و گفت: برقراری عدالت تنها راه نجات ملت است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در پیامی بمناسبت سالروز درگذشت محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان به ملت و دولت و وابستگان ایشان تسلیت گفت و ابراز داشت: انحراف از رهنمودهای پدر ملت محمد علی جناح، عامل بروز مشکلات پاکستان است.

وی با طرح این سوال که ما پس از گذشت چندین دهه به چه مقداری خواسته های بنیانگذار پاکستان را برآورده کرده ایم و فرمایشات و راهنمودهای ایشان در جامعه پیاده نموده ایم؟ گفت: در حال حاضر ریشه تمام مشکلات موجود در جامعه پاکستان انحراف از رهنمودهای پدر ملت و عدم اجرای عدالت در جامعه است.

این روحانی پاکستانی با اشاره به این که کشور تا الاں ضرر و زیان های زیادی متحمل شده است و دیگر توان تحمل سختی های را ندارد، اظهار داشت: تنها راه نجات کشور اجرای قانون اساسی بطور گسترده و در سطح عمومی جامعه است، عمران خان نخست وزیر کشور سه سال پیش در سخنرانی خود در برج پاکستان، به اجرای خواسته های پدر ملت محمد علی جناح تاکید کرده بود اما پس از گذشت سه سال هنوز آن وعده و وعیدها اجرای نشده است.

وی سران دولت، شخصیت های سیاسی، اجتماعی و رهبران دینی را به محاسبه اعمال و فعالیت های خود دعوت کرد و گفت: باید دید که آیا برای راه و اهدافی که هزاران شهیدان تقدیم آن شدند، عزت و ناموس مردم در معرض امتحان قرار گرفتند، موفقیت هم بدست آورده ایم یا خیر؟

این شخصیت دینی پاکستان افزود: کشور و دولتی که محمد علی جناح بنیانگذار آن بوده اند پایه آن بر آزادی، دموکراسی، عدالت، انصاف، امن و امان گذاشته شده بود، مردم از حقوق و آزادی های دینی و مدنی خود مطمئن بوده اند، اساس قدرت کشور مردم بوده اند، اما اگر امروز وضعیت کشور را ملاحظه کنیم مردم دیگر آزادی ندارند، نا امنی، بی ثباتی، گرانی، قطعی برق، فقر، بی کاری، عقب ماندگی تحصیلی و اخلاقی در کشور بیداد می کند و کشور در سطح بین المللی نیز آبرو خود را از دست داده است.

قابل ذکر است که به همین مناسبت امروز مراسمی از طرف گروه امامیه حسینیه گلگت بلتستان پاکستان و با همکاری نهادها متعدد فرهنگی، در مسجد و حسینیه اثنا عشری در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار می شود.

در این مراسم حجج اسلام و المسلمین راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، عارف حسین واحدی دبیر کل مجمع علمای شیعه پاکستان و محمد شفا نجفی از روحانیون برجسته پاکستان سخنران خواهند کرد./988/

انحراف از راهنمودهای محمد علی جناح عامل بروز مشکلات پاکستان است

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
سید عزیر مردم پاکستان شریف و اهل کار و جهاد هستند..
0
0