۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۹۰۹۹
دبیر کل مجلس علمای هند:

دولت هند و عراق، زیارت اربعین شهروندان هندی را تسهیل کند

دولت هند و عراق، زیارت اربعین شهروندان هندی را تسهیل کند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با ارسال نامه ای به نخست وزیر هند و سفیر عراق مستقر در دهلی نو، خواستار تسهیل در زیارت اربعین امام حسین علیه السلام برای شهروندان هندی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند و امام جمعه شهر لکهنو هندوستان با ارسال نامه ای به نارندرا مودی نخست وزیر هند، سابرامانیام جایشانکار وزیر خارجه این کشور و سفیر عراق مستقر در دهلی نو، خواستار تسهیل در زیارت اربعین سید و سالار شهیدان، برای شهروندان هندی شد.

وی با بیان این که امسال دولت عراق صدور ویزا برای اربعین در هند و آغاز پروازها به مقصد عراق را ممنوع کرده است، گفت: این درحالی است که در سال های گذشته شهروندان زیادی برای حضور در همایش بین المللی اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارد سرزمین عراق می شدند که امسال بخاطر ممنوعیت از زیارت و سنت پیاده روی محروم خواهند شد.

این رهبر دینی هندوستان خطاب به سفیر و دولت عراق ابراز کرد: بنده اطلاع یافته ام که دولت عراق عاشقان امام حسین علیه السلام و شهروندان دیگر کشورها را برای حضور در مراسم اربعین مجاز قرار داده و فقط شهروندان هندوستان را از این نعمت محروم کرده است که این تأسف برانگیز است، بنده از دولت و سفیر محترم عراق مستقر در دهلی نو، استدعا دارم که در تصمیم خود تجدید نظر کرده ممنوعیت ویزا و پروازهای هند به مقصد عراق را لغو کنند.

وی تاکید کرد: دولت هند با وساطت و پیگیری با همتای خود در عراق مشکلات شرفیابی شهروندان هندی در مراسم اربعین را حل کند و در امر زیارت اربعین تسهیل نماید.

اعزام زوار اربعین با پروازهای خصوصی پاکستان

از سوی دیگر دولت پاکستان اعلام کرده است که برای حضور در مراسم اربعین امام مظلوم کربلا علیه السلام پروازهای ویژه ایام اربعین برای شهروندان خود آغاز خواهد کرد.

سخنگوی پی ائی اے (Pakistan International Airlines) اعلام کرد: 8 پرواز از کراچی به مقصد نجف، 3 پرواز به مقصد دمشق و یک پرواز به مقصد بغداد، همچنین 3 پرواز از لاهور به مقصد نجف، یک پرواز به مقصد بغداد و یک پرواز به مقصد دمشق برای نقل و انتقال زوار امام حسین علیه السلام در ایام اربعین خواهیم داشت.

وی افزود: این پروازها در بازه زمانی 17 سپتامبر تا 24 سپتامبر انجام خواهند شد./988/

دولت هند و عراق، زیارت اربعین شهروندان هندی را تسهیل کند

ارسال نظرات