۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۴۹۳
زاکانی: مطرح کرد؛

شهرفروشی خط قرمز مدیریت شهری/ تسهیلاتی برای ساخت و ساز در پایتخت

شهرفروشی خط قرمز مدیریت شهری/ تسهیلاتی برای ساخت و ساز در پایتخت
شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرفروشی خط قرمز ما است، گفت: تخفیف در پرداخت عوارض و جایزه خوش‌حسابی امروز در صحن شورا جهت رفع انقباضات در حوزه ساخت و ساز تصویب شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی شهردار جدید تهران در حاشیه صحن امروز شورا درباره رویه شهرداری در مورد ساخت و ساز و اینکه آیا قرار است تغییراتی در این زمینه حاصل شود اظهار داشت: بنا داریم در قالب طرح جامع بتوانیم بازسازی و نوسازی شهر را انجام دهیم و سرعت بخشیدن به هر موضوعی که در قالب قانون باشد را حسن می‌دانیم.

وی افزود: موضوعی که تحت عنوان تراکم‌فروشی و شهرفروشی باشد خط قرمز ما است و هرگز به آن سمت نخواهیم رفت. لذا مسیر درست توسعه و پیشرفت شهر را دنبال می‌کنیم.

شهردار جدید تهران درباره انتصابات در مدیریت شهری گفت: در مناطق و بخش‌های مختلف در شهرداری برنامه‌ها طبق روال و به صورت محکم و جدی در حال انجام است و سر فرصت تغییراتی که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

زاکانی درباره برنامه‌های شهرداری در ایام اربعین گفت: همه ساله تعدادی از نیروهای شهرداری و زحمتکشان برای خدمت در نجف و کربلا به این شهرها اعزام می‌شدند و گاهی تعدادشان به 2 هزار نفر هم می‌رسید.

وی گفت: طبق سهمیه‌ای که امسال در اختیارمان قرار گرفته شده 300 نفر را برای این مراسم اعزام خواهیم کرد و بنا شد از کسانی که ویژگی‌های ممتازی دارند از سوی نواحی انتخاب و معرفی شوند و از جنبه تشویقی برای حضور و ارائه خدمت به زائران بهره‌مند شویم.

شهردار جدید تهران درباره صدور پروانه در شهرداری گفت: تغییراتی که شورای پنجم در بحث عوارض داده بود سبب شد انقباضاتی در حوزه ساخت و ساز شاهد باشیم بر همین اساس دو مسأله را مدنظر قرار دادیم یکی اینکه بین 30 تا 65 درصد تغییرات داده شود و دیگری اینکه تشویق‌هایی در این راستا در نظر گیریم.

زاکانی گفت: موضوع جایزه خوش‌حسابی برای کسانی که عوارض‌شان را نقدا واریز می‌کنند همواره در طول سال‌ها مدنظر بوده و امسال نیز تا 60 روز 25 درصد جایزه در نظر گرفته شد.

وی گفت: البته طبق قانون حق تخفیف نداریم ولی می‌توانیم جایزه خوش‌حسابی را تعیین کنیم و بر همین حساب لایحه دو فوریتی به شورا دادیم که اعضای شورا آن را تصویب کردند.

شهردار جدید تهران با اشاره به اینکه سال گذشته 67 درصد درآمد شهرداری از شهرسازی بوده است گفت: این موضوع به معنای تراکم‌فروشی نیست 12 هزار بافت ناپایدار در شهرداری که این موضوع هم تهدید و هم فرصت است و ما باید از فرصت آن استفاده کنیم و تهدیدات را برطرف سازیم.

ارسال نظرات