۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۸۹۶۳۳
آیت الله عبداللهی:

بسترهای لازم برای حضور نخبگان در عرصه کلان مدیریت کشور فراهم شود

بسترهای لازم برای حضور نخبگان در عرصه کلان مدیریت کشور فراهم شود
کرمانشاه ـ آیت الله عبداللهی گفت: باید بسترهای لازم برای حضور عملی نخبگان در مدیریت کلان کشوری را فراهم آوریم و اجازه ندهیم که سرخوردگی به سراغ این عزیزان برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی امروز در نشستی با جمعی از نخبگان عملی استان کرمانشاه اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز کشورمان، داشتن چهره های بی شمار نخبه می باشد که بخشی از این چهره های علمی در استان خودمان کرمانشاه حضور دارند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی(ره) گفت: نخبگان به نوعی سلاح علمی هر کشوری محسوب می شوند لذا حمایت همه جانبه از نخبگان علمی به نوعی یک سرمایه گذاری هم در کوتاه مدت و هم در بلندمدت محسوب می گردد.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به لزوم به کارگیری نخبگان عملی در امور اجرایی کشور، افزود: کسانی که به عنوان نخبه در کشور شناخته می شوند، باید مورد توجه دولتمردان باشند، نباید اجازه داد که پست های مدیریتی و علمی کشور خالی از چهره های نخبه باشد.

آیت الله عبداللهی در ادامه سخنان خود ابراز کرد: با این وجود در سال های اخیر شاهد کم لطفی هایی نسبت به نخبگان علمی کشور بوده ایم که این امر باید جبران شود، بنابراین امیدواریم که نگاه آیت الله رئیسی در دولت سیزدهم به نخبگان کشور، نگاهی متفاوت و مثبت باشد.

وی با اشاره به اینکه نخبگان را می توان ثروث های ماندگار هر کشوری دانست، بیان داشت: بسیاری از کشورهای جهان با وجود اینکه از نظر منابع خدادادی کاملا فقیر هستند ولی با این وجود از نخبگان خود برای اداره و پیشرفت کشورشان بهترین استفاده را می کنند. اکنون ما در ایران هم به تعداد فراوان نخبه داریم و هم منابع خدادادی، لذا باید از این داشته ها و عطیه الهی بهترین استفاده را برای بهبود وضعیت ببریم.

این عالم کرمانشاهی افزود: با این حال باید اذعان کرد که با تعریف و تمجید از نخبگان هرگز نمی توان از توانایی های آنان استفاده کنیم، باید بسترهای لازم برای حضور عملی نخبگان در مدیریت کلان کشوری را فراهم آوریم و اجازه ندهیم که سرخوردگی به سراغ این عزیزان برود.

آیت الله عبداللهی گفت: اعتماد و تکیه بر نخبگان و جوانان فرهیخته هر مانعی در کشور را از پیش رو بر می دارد و بنابراین با ایجاد حس اعتماد می توانیم حس اعتماد به نفس را در بین نخبگان زنده کنیم و آن را تقویت نماییم، لذا در این اوضاع باید همواره به فکر قشر نخبه باشیم./1400/پ210/

ارسال نظرات