۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۸۹۷۰۵
مدیر مدرسه علمیه صحنه:

نیازمند بسترهای استاندارد در فضای مجازی هستیم

نیازمند بسترهای استاندارد در فضای مجازی هستیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام بهمنی گفت: نیازمند بسترهای استاندارد در فضای مجازی هستیم و باید مدیریت در این بخش به معنای واقعی اعمال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی بهمنی امروز در نشستی با معاونان مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان صحنه اظهار داشت: در سال های اخیر کرونا علیرغم زیان ها و خسارت های جانی و مالی که برای جهان و کشورمان به دنبال داشت، چند نکته مهم را به ما یادآوری کرد که قابل تأمل است.

مدیر مدرسه علمیه صحنه گفت: اولین درسی که کرونا و شیوع این ویروس منحوس به ما یاد داد این بود که متوجه شویم بسترهای فضای مجازی در کشور آنگونه که برخی از مسؤولان و مدیران مربوطه می گفتند، مهیا نبود.

حجت الاسلام بهمنی ادامه داد: ضعف عمده در فضای مجازی بسیاری از بخش های کشور را به مانند دیگر ممالک با مشکلات غیرقابل پیش بینی روبرو ساخت، کرونا نشان داد که در بحث فضای مجازی ضعف های بزرگی در کشور داریم که نیازمند برطرف شدن هستند و از سوی دیگر نشان داد که نخبگان این بخش حضور چندان جدی در مدیریت این فضا ندارند.

مدیر مدرسه علمیه صحنه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بیشترین خسارت ها و آسیب ها از ضعف فضای مجازی در کشور متوجه مراکز آموزشی همانند حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس گردید و پر کردن این نقاط ضعف برای ما بسیار زمان بر است.

این استاد حوزوی گفت: البته ناگفته نماند که بسیاری از دلسوزان به ویژه اساتید حوزوی و دانشگاهی با ابتکار خود از همان روزهای نخستین شیوع ویروس کرونا، به اهمیت فضای مجازی پی بردند و با ورود به این عرصه جدید، تداوم آموزش ها را در این محیط ادامه دادند.

مدیر مدرسه علمیه صحنه گفت: اما علی رغم تلاش این اساتید، باید اذعان کرد که ما نیازمند بسترهای استاندارد در فضای مجازی هستیم، ما نیازمند مدیریت به معنای واقعی در این بخش هستیم و دهها نیاز دیگر که باید هرچه سریعتر شناسایی و برطرف شوند.

حجت الاسلام بهمنی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بسیاری از طلاب به ویژه طلاب پایه اول و جدید الورود آشنایی خاصی با تدریس در فضای مجازی را ندارد که اگر به این مهم توجه نشود، احتمال عقب ماندن این عزیزان در دروس و تحصیل امری احتمال دارد./1400/پ210/

ارسال نظرات