۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۶۸۹۸۴۸

نمایشگاه اربعین برای میزبانی از جاماندگان اربعین برپا شد

نمایشگاه اربعین برای میزبانی از جاماندگان اربعین برپا شد
مسئول واحد همایش‌ها و نمایشگاه‌های حرم مطهر بانوی کرامت گفت: نمایشگاه اربعین در حرم مطهر از سه شنبه آغاز به کار کرده و تا ۶ مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام انصاری مسؤول واحد همایش ها و نمایشگاه های حرم مطهر حضرت معصومه در گفت‌وگویی اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین و با هدف معرفی این فرهنگ اصیل اسلامی نمایشگاه اربعین در صحن جواد الائمه علیه السلام حرم مطهر بانوی کرامت برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از سه بخش عکس‌های اربعین در سه موضوع پیاده‌روی اربعین، پذیرایی در اربعین و حضور کودکان در اربعین، بخش اینفوگرافی با موضوع‌های پیشینه اربعین، چرایی زیارت اربعین و سیره علما در پیاده روی اربعین و بخش زیارت سیدالشهدا(ع) در اربعین با قرار دادن ماکت ضریح امام حسین علیه السلام در این نمایشگاه تشکیل شده است.

مسئول واحد همایش‌ها و نمایشگاه‌های حرم مطهر بانوی کرامت گفت: به منظور استفاده همه اعضای خانواده از این نمایشگاه غرفه کودک و نوجوان نیز در نمایشگاه اربعین از شنبه ۲۷ شهریورماه راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حضور زائران غیر ایرانی، غرفه بین الملل نیز با هدف معرفی فرهنگ زیارت اربعین در ۱۵ کشور مختلف و نشان دادن گستردگی جغرافیای اربعین حسینی در قالب نمایش تصاویر و اینفوگرافی در این نمایشگاه ایجاد شده است.

انصاری افزود: همچنین در این نمایشگاه محلی برای اقامه نماز جماعت و برپایی روضه سید الشهدا(ع) فضایی در نظر گرفته شده است که در این فضای معنوی ایجاد شده، حال و هوای زیارت اربعین حاکم شود.

وی گفت: این نمایشگاه از سه شنبه ۲۳ شهریور ماه همزمان با سالروز شهادت امام حسن (ع) آغاز به کار کرده است و تا ۶ مهر که یک روز بعد از اربعین حسینی است ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند هر روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند و در روزهای تعطیل رسمی نیز این نمایشگاه در شیفت صبح هم فعال خواهد بود.

ارسال نظرات