۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۸۹۸۷۹
امام جمعه ساری:

دفاع مقدس موجب تقویت ریشه های انقلاب اسلامی شد

دفاع مقدس موجب تقویت ریشه های انقلاب اسلامی شد
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به این که در جنگ تحمیلی ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را شکستیم، گفت: دفاع مقدس موجب تقویت ریشه های انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، این هفته را سرمایه ای ارزشمند برای کشور دانست و گفت: باید در این ایام از خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان که سایه شوم خطر و بعثیان را از سر این ملت و مملکت دور کردند تجلیل شود.

وی با بیان این که نخستین نگاه ما وظیفه ما در برابر این عزیزان از نگاه امام خمینی(ره) تجلیل از رزمندگان و کسانی که در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرین بودند، است، افزود: نباید به این عزیزان به ویژه جانبازان کم توجهی شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت بازگو کردن زحمات و فداکاری های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: علاوه بر این نیز باید فوائد جنگ برای مردم بازگو و به رزمندگان و کسانی که در این جنگ تحمیلی نقش آفرین بودند روحیه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که تجلیل از رزمندگان، خانواده های شهدا و جانبازان زمینه ساز ادامه راه حماسه و ایثار از سوی نسل های جدید خواهد شد، افزود: متأسفانه برخی ها نتایج هشت سال دفاع مقدس را نادیده گرفتند و می خواستند با تکیه بر دشمن به پیشرفت دست پیدا کنند.

وی با تأکید براین که ما در جنگ تحمیلی ابهت دو ابرقدرت غرب و شرق را شکستیم، ادامه داد: جنگ تحمیلی موجب تقویت ریشه های انقلاب اسلامی شد و اگر دفاع مقدس نبود امروز این صنایع پیشرفته دفاع، امنیت و همچنین حس برداری و وحدت در کشور وجود نداشت.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب کلیات دو طرح مهم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر این طرح ها به صورت کارشناسی شده به سرنجام برسد به طور حتم گام مهمی در پیشرفت امر تولید کشور خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه شروع کسب و کار در کشورمان وقت گیر و بسیار سخت گیرانه است، تصریح کرد: به همین دلیل همین سخت گیری ها، سرمایه گذاری های جدید به سختی در کشور انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی افزود: اگر فرآیند دریافت مجوزهای لازم در کشور تسهیل شود به صورت حتم شاهد افزایش سرمایه گذاری و در نهایت تقویت اشتغال و کاهش بیکاری خواهیم بود.

وی همچنین به طرح دوم که مربوط به صنعت خودرو سازی است اشاره کرد و گفت: متأسفانه این دو کارخانه مهم کشور این گونه با نیازهای مردم بازی می کنند و به طور ورود مجلس به این امر می تواند فواید خوبی برای مردم در پی داشته باشد./950/پ201/

ارسال نظرات