۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۸۹۲۹۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

باید با رفتار عملی خود، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنیم

باید با رفتار عملی خود، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنیم
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید مردم را به خیری که نظیر ندارد شویق کنیم، گفت: باید با رفتار عملی خود، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان اوقاف و امور خیریه استان بر ضرورت شناسی موقوفات در مرحله نخست تأکید کرد و گفت: بعد از شناسایی موقوفات، حفظ و نگهداری و همچنین بهره وری مناسب باید در دستور کار قرار گیرد.

وی بر ضرورت نظارت دقیق بر مصرف بهینه عوائد موقوفات تأکید کرد و افزود: باید هم حق و حقوق واقف و هم موقوفه از سوی مسؤولان امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه ساری با بیان این که در مسأله وقف هم حقوق شخص و هم حقوق واقفان و عام مهم است و هر دو را باید حفظ کنیم، ادامه داد: در این مسیر ممکن است معارضه ها و مزاحمت هایی نیز وجود داشته باشد که باید با راهکارهای قانونی و حقوقی برطرف و حق به صاحب حق برسد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود بر ضرورت بروزرسانی عادلانه، منطقی و قانونی درآمدهای مربوط به موقوفات تأکید کرد و گفت: باید عوائد وقف در مسیر صحیح آن مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین بر ضرورت تشویق مردم به وقف های جدید در جامعه تأکید کرد و افزود: موقوفات جدید باید متناسب با نیازهای روز جامعه باشد و این مسأله از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که باید مردم را به خیری که نظیر ندارد شویق کنیم، بیان داشت: نهادینه کردن فرهنگ وقف باید با زبان و همچنین در عمل باشد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نحوه برخورد مسؤولان موقوفات با متولیان و همچنین عموم مردم باید به گونه ای باید که موجب تقویت عقیده آنها به وقف شود، تصریح کرد: باید با رفتار عملی خود، فرهنگ وقف را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که همه ما باید در جنبه عملی وقف پیشگام باشیم، ادامه داد: همین امر خود عامل مهمی در نشر و گسترش فرهنگ وقف در جامعه است.

وی با بیان این که در کنار وقف مال انسان باید همه وجودش را برای خدمت به دین و مردم صرف کند، بیان داشت: کسانی که در مجموعه ارزشمند اوقاف در حال خدمت هستند باید تقوای الهی را در خود تقویت کنند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بروکراسی های اداری نباید در مجموعه اوقاف وجود داشته باشد، افزود: در اداراه اوقاف باید ساده ترین، سالم ترین و کوتاه ترین راه ها با احترام و برخورد مناسب به مردم ارائه شود./950/پ210/

ارسال نظرات