۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۶۸۸۹۵۱
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت پرورش و تربیت طلاب فاضل، مهذب و انقلابی در حوزه

ضرورت پرورش و تربیت طلاب فاضل، مهذب و انقلابی در حوزه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، پرورش و تربیت طلاب مهذب، انقلابی و فاضل را مهم ترین رویکرد مدیریت حوزه علمیه استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در آئین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان با اشاره به قدمت طولانی حوزه علمیه استان، گفت: حوزه علمیه مازندران در طول تاریخ همواره شخصیت های عالم، فاضل و فرهیخته ای را به خود دیده است.

وی با اشاره به این که مازندران مهد پرورش علما و بزرگان دینی در طول تاریخ بوده است، افزود: قدمت برخی از مدارس علمیه استان به بیش از صدها سال می رسد که این نشان دهنده تاریخ کهن حوزه علمیه استان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر نیز حوزه علمیه استان یکی از مراکز علمی شاخص کشور محسوب می شود، تصریح کرد: حدود سه هزار طلبه از پایه اول تا درس خارج در مدارس علمیه استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که در طول سال های اخیر شاهد تحولات چشمگیری در بعد علمی، فرهنگی، اخلاقی و پژوهشی مدارس علمیه استان بودیم، خاطرنشان کرد: همه این تحولات در سایه وحدت و انسجام خوب میان مدیران و اساتید مدارس علمیه استان حاصل شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته طلاب پس از تحصیل در سطوح پایین برای ادامه درس و بحث خود به قم و مشهد مهاجرت می کردند، افزود: اما با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته امروز دیگر نیازی به مهاجرت طلاب به سایر استان نیست.

وی با اشاره به این که در حال حاضر از پایه نخست تا درس خارج در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد، بیان داشت: کرسی درس خارج فقه و اوصول نیز به صورت رسمی در برخی مدارس علمیه استان بر پا است و طلاب فاضل علاقه مند مشغول فراگیری علوم دینی از اساتید مجرب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود به توسعه مراکز و رشته های تخصصی در مدارس علمیه استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حمایت های قم و همچنین تلاش های صورت گرفته در سطح استان در حال حاضر رشته های تخصصی در سطح مدارس علمیه استان فعال است.

مدیر حوزه علمیه مازندران، تقویت و توسعه رشته ها و مراکز تخصصی حوزوی در سطح استان را رویکرد اصلی مدیریت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیز میزان استقبال طلاب علاقه مند برای تحصیل در رشته های تخصصی نیز هر ساله در حال افزایش است.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود پرورش و تربیت طلاب مهذب، انقلابی و فاضل را یکی از مهم ترین رویکرد های مدیریت حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: امروز توجه به بعد انقلابی گری از جمله مسائل مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است که باید در حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مسأله تولید علم در حوزه های علمیه همواره مورد تأکید بزرگان علوم دینی بوده است، تصریح کرد: حوزه برای پیشگامی در عرصه علمی کشور باید همواره به تولید علم بپردازد و این امر با توسعه تحقیق و پژوهش در سطح مدارس علمیه محقق خواهد شد./950/پ210/

ارسال نظرات