۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۸۸۸۶۴
امام جمعه تنکابن در گفت‌وگو با رسا:

حضور میدانی رییس جمهور دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت را برمی‌دارد

حضور میدانی رییس جمهور دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت را برمی‌دارد
مازندران - حجت الاسلام هدایتی گفت: حضور سرزده، بدون تشریفات و میدانی رییس جمهور برای بررسی مشکلات، موجب برداشته شدن دیوار بی اعتمادی شکل گرفته بین مردم و دولت می شود.

حجت الاسلام سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به این که امید به دولت و احیای اعتماد مردم به نظام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه دولت است که موجب تقویت دولت ها خواهد شد.

وی با تأکید براین که دولت باید این اعتماد را ترمیم کند، افزود: ترمیم و بازسازی این اعتماد آسیب دیده تنها با یکی بودن حرف و عمل مسؤولان تحقق پیدا خواهد کرد.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مسؤولان از دادن وعده هایی که تحقق عملی ندارد پرهیز کنند، گفت: نظام اسلامی بر مبنای مردم سالاری دینی بنا شده و به همین دلیل اگر این ساختار آسیب ببیند حتی اگر این آسیب کم هم باشد باید جدی گرفته و برای ترمیم آن فکر اساسی شود.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که بقای نظام مبتی بر رضایت و اعتماد مردم است، تصریح کرد: اگر اعتماد و رضایت مردم نباشد، اما صورت ظاهری نظام باقی بماند بی فایده است چون سیرت نظام و انقلاب مهم است که با رضایت و اعتماد مردم به دست می آید.

وی با بیان این که حفظ، ترمیم و تقویت اعتماد مردم راهکارهایی دارد که از جمله آن حل چالش هایی که پیش آمده است، افزود: در این مسیر ابتدا با مشکلات دیده و برای رفع آن علل و عوامل این چالش ها شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بازسازی اعتماد عمومی نسبت به دولت نیاز به یک سازکاری دارد و بر مبنای تصمیمات عملی کارگزان سیاسی و اجرایی به دست می آید، تصریح کرد: همه بخش های کشور باید در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام هدایتی به سفر سر زده رییس جمهور به خوزستان به منظور حل مشکل آب منطقه و همچنین سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: این حضور بدون تشریفات و سر زده دو پیام دارد که نخست این است دولت حرف مردم را به طور مستقیم می شنود و همچنین ضعف ها و کمبودها را می بیند و لمس می کند.

امام جمعه تنکابن با بیان این که با بیان این که این سفرها و بررسی میدانی مشکلات مردم موجب برداشته شدن دیوار بی اعتمادی شکل گرفته بین مردم و دولت خواهد شد، تصریح کرد: همه تصمیم گیران سیاسی و اجرایی کشور باید با دولت جهت تحقق اهداف و برنامه های خود همکاری کنند.

وی با بیان این که سلوک شخصی مسؤولان در بازسازی اعتماد میان مردم و دولت بسیار اثرگذار است، افزود: آنچه که امروز نیاز نظام است، مدیران قوی و انقلابی در جهت تحقق دولت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که کارگزان و مدیران انقلابی باید در رأس مدیریت های کشور قرار گیرند تا بتوانند برای برقراری قسط، عدالت و خدمت گزاری مردم به ویژه مستضعفان تلاش کنند، بیان داشت: کارگزان متهعد و متخصص، ذیل مدیریت ولی فقیه با کار تلاش مضاعف و جهادی می توانند در جهت محرومیت زدایی و پیشرفت و توسعه کشور گام های بسیاری بردارند./950/ت310/

ارسال نظرات