۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۶۸۸۹۴۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تفکر انقلابی گفتمان غالب حوزه های علمیه است

تفکر انقلابی گفتمان غالب حوزه های علمیه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه تفکر انقلابی گفتمان غالب حوزه های علمیه است، گفت: بسیاری از شخصیت های بزرگ حوزه دارای تفکر انقلابی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، علم را بزرگترین نعمت خداوند دانست و گفت: حوزه های علمیه در تاریخ عمر خود فرازو نشیب های زیادی را تجربه کردند که شیوع ویروس کرونا نیز به نوبه خود دارای حسن و مضراتی بوده است.

وی با بیان این که اگرچه لذت حضور یک مسأله دیگری است اما می توان از ظرفیت مجازی در برنامه های آموزشی استفاده شود، افزود: باید از این ظرفیت بالا در جهت توسعه برنامه های آموزشی استفاده شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که حدود سه هزار روحانی مازندرانی در قم داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار روحانی نفر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در گذشته رویکرد علمی و تهذیبی همواره مورد تأکید و سفارش علما و بزرگان حوزه بوده است، تصریح کرد: طلاب حوزه باید هم خوب درس بخوانند و هم با تقوا و مهذب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که طلابی که از سواد علمی برخوردار نیستند مناسب برای فضای حوزه نیستند، خاطرنشان کرد: طلاب باید با سواد، پرتلاش و جدی در تحصیل علوم دینی باشند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مدیران و اساتید حوزه باید آموزش و ترویج علم در میان طلاب را جدی بگیرند، ادامه داد: در این مسیر باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تربین طلابی با استعداد، مهذب و انقلابی استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت ارتقاء سطح علمی اساتید مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: محفوظات و معلومات علمی بیست یا ده سال گذشته نمی تواند برای شرایط امروز جامعه کافی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که امروز باید دنیا را با دستاوردهای علمی، اخلاقی و پژوهشی حوزه آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر باید تقویت بعد علمی اساتید همواره مورد توجه جدی باشد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز باید با زبان دنیا با آنها سخن بگوییم، ادامه داد: به همین دلیل تقویت بعد علمی اساتید، پژوهشگران و محققان حوزوی برای حضور در مجامع علمی دنیا امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه حوزه از برخی امتیاز علمی همانند دانشگاه ها برخوردار نیست، بیان داشت: به همین دلیل باید بستری فراهم شود تا حوزه نیز بتوانند از این امتیازات و ظرفیت های علمی در جهت تحقق اهداف و برنامه های علمی و پژوهشی خود استفاده کند.

وی با بیان این که حوزه علمیه مهد علم است و باید این جایگاه در جامعه تثبیت شود، تصریح کرد: بعد تهذیبی و تقوایی بسیار مهم است و به همین دلیل صالح پروری در حوزه باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز در کنار رویکرد علمی و تهذیبی به رویکرد انقلابی نیز در حوزه نیازمند هستیم، خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف حوزه های علمیه تربیت طلاب انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلبه ای که تنها درس بخواند و تقوا داشته باشند و نسبت موضوعات روز و مسائل مربوط به انقلاب بی تفاوت باشد مناسب نیست، ادامه داد: امروز دشمنان می خواهند که طلاب تنها درس بخوانند و کاری به اسلام، انقلاب، نظام و آمریکا نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود نسبت به بی تفاوت بار آوردن برخی طلاب نسبت به انقلاب و نظام هشدار داد و خاطرنشان کرد: بی تفاوتی می تواند مقدمه ای برای انحراف و مخالفت باشد.

وی با تأکید بر این که ما باید غیرت رهبری و ولایی داشته باشیم، تصریح کرد: روحانیت و طلاب باید در همه امور الگوی جامعه باشند.

امام جمعه ساری با بیان این که تفکر و گفتمان غالب در حوزه های علمیه گفتمان و تفکر انقلابی است، بیان داشت: بسیاری از علما و شخصیت های بزرگ حوزه دارای تفکر انقلابی هستند./950/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
احسنت
0
0