۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۸۹۰۶۰
حجت الاسلام حسنی سعدی:

مساجد کشور باید بر مبنای اندیشه های رهبر انقلاب احیا و فعال شوند

مساجد کشور باید بر مبنای اندیشه های رهبر انقلاب احیا و فعال شوند
مازندران - مسؤول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بر ضرورت احیا و فعالیت مساجد کشور بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسنی سعدی، مسؤول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور امروز در گردهمایی دبیران قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه 12 گانه استان با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در کشور با اشاره به این که ائمه جمعه با واسطه و بدون واسطه از مقام معظم رهبری تمشیت دارند، گفت: به همین دلیل باید در چهارچوب نظام اسلامی مدل ساماندهی و شبکه سازی خود را در شهرستان ها دنبال کنیم.

مسؤول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در بخش پایانی سخنان خود قرارگاه های فرهنگی در شهرستان ها را یک حلقه فکری برای بررسی دقیق مسائل فرهنگ جهت طرح در شورای فرهنگ عمومی معرفی کرد.

وی با اشاره به این که با سه گانه امام جامعه، جمعه و جماعت در جریان حاکمیت و تسری نگاه امامت از نگاه مسلمین تا جامعه با آن مواجه هستیم، افزود: این سه بخش در مسجد الحرام، مصلی و مسجد است که مراسم حج، نماز جمعه و نماز جماعت جز این بخش ها است که مبنای حاکمیت اسلامی نیز بر این سه گانه ها چیده شده است.

حجت الاسلام حسنی سعدی با بیان این که شرع مقدس نیز بر اساس همین سه گانه ها تدبیر اداره آن برای جامعه را ابلاغ کرده است، ادامه داد: اساس شبکه سازی و عملیات قرارگاه های فرهنگی نیز بر همین اساس شکل گرفته است.

مسؤول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه سخنان خود به شکل گیری قرارگاه های منطقه ای و شهری اشاره کرد و گفت: این قرارگاه ها نقش بسیار محوری در اصلاح نگاه میدان با هدف تحقق حکمرانی فرهنگی فرهنگی بر عهده دارد.

وی با بیان این که پایه و اساس حکمرانی فرهنگی در کشور نهاد جمعه و شبکه امامت است، خاطرنشان کرد: در این حوزه ایده های بسیاری می تواند ارائه و در طراحی الگوهای اساسی فرهنگی کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که امروز نیازمند این هستیم تا نگاه شبکه و واقعیت های میدان را احصاء و به مسائل قابل بحث تبدیل کنیم، بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم جدی در بازآرایی حکمرانی فرهنگی دارد که باید آنجا نقش خود را ایفا کنیم.

مسؤول دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که قرارگاه های شهرستانی در همه استان ها با حضور نماینده ولی فقیه در استان تشکیل می شود، افزود: مباحثات قرارگاه های منطقه جهت بررسی و تصویب به قرارگاه های استانی منتقل می شود.

وی با اشاره به این که در افق 1402 در تلاش هستیم قرارگاه های شهری را با حضور ائمه جماعات مساجد تشکیل دهیم، خاطرنشان کرد: این اقدام موجب تحرک و احیاء بسیاری از مساجد در سطح مناطق مختلف کشور خواهد شد.

حجت الاسلام حسنی سعدی با تأکید براین که باید مساجد کشور بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری احیای و فعال شوند، تصریح کرد: تلاش داریم تا سال 1402، شصت درصد مساجد کشور را به این جایگاه برسانیم./950/پ210/

ارسال نظرات