۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۹۰۳۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

خدمت صادقانه، راه بازگشت امید و اعتماد از دست رفته مردم است

خدمت صادقانه، راه بازگشت امید و اعتماد از دست رفته مردم است
مازندران - امام جمعه ساری، مهم ترین راه بازگشت امید و اعتماد مردم را خدمت صادقانه و بی منت مسؤولان بخش های مختلف کشور دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی دبیران قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه 12 گانه استان با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در کشور بر ضرورت توجه و به کار گیری همه ظرفیت های موجود به منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در این خصوص تأکید کرد.

وی با اشاره به این که امروز مهم ترین تأکید مقام معظم رهبری و رییس جمهور توجه به معیشت و اقتصاد مردم است، افزود: با توجه به این مسأله مهم باید فعالان عرصه فرهنگی علاوه بر میدان داری در حوزه فرهنگ، در جهت رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیز گام بردارند.

امام جمعه ساری با بیان این که اگر در حوزه معیشت و اقتصاد مردم تحولی صورت نگیرد ما هم در حوزه فرهنگ نمی توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم، تصریح کرد: باید علاوه بر این که میدان فرهنگی حفظ می شود، مسائل معیشت و اقتصاد مردم نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که حضور میدانی فعالان فرهنگی برای رفع مشکلات را ضروری دانست و بیان داشت: امروز نیازمند بهره گیری از توان همه دلسوزان و علاقه مندان به انقلاب و نظام برای رفع مشکلات در همه حوزه هستیم.

وی با بیان این که متأسفانه به دلیل ناکارآمدی مسؤولان در گذشته امروز امید و اعتماد مردم آسیب دیده است، تصریح کرد: مسؤولان باید همه توان خود را برای بازگرداندن این امید و اعتماد آسیب دیده مردم به کار گیرند.

امام جمعه ساری، مهم ترین راه بازگشت امید و اعتماد مردم را خدمت صادقانه و بی منت مسؤولان بخش های مختلف کشور دانست و بیان داشت: امروز باید همه مسؤولان و مدیران کشور با مدیریت جهادی و تفکر انقلابی در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان ها اشاره کرد و گفت: باید در این شورا نسبت به مسائل فرهنگی که مورد تأکید دلسوزان نظام است جایگاه مطالبه گری داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به موضوع ضرورت بسترسازی به منظور جذب دانش آموزان مستعد برای تحصیل در حوزه های علمیه تأکید کرد و افزود: فعالان فرهنگی شهرستان ها باید دانش آموزان علاقه مندی که زمینه دارند را برای تحصیل در حوزه های علمیه معرفی کنند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شخصیت ارزشمندی همچون شیخ فضل الله نوری اشاره کرد و با بیان این که باید در خصوص این فرد بزرگ بیشتر کار فرهنگی صورت گیرد، ادامه داد: متأسفانه نسبت به این شخصیت ارزشمند کار جدی در کشور صورت نگرفته که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به دولت الکترونیک در نهادها وادارات دولتی تأکید کرد و گفت: توجه به این مسأله از بسیاری از فسادها در ادارات جلوگیری خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید یک تحول و انقلاب ادارای در نهادهای دولتی ما ایجاد شود، افزود: ادارات فعلی ما با این شکل بسیار ناکارآمد و بسترساز بسیاری از مفاسد هستند./950/پ210/

ارسال نظرات