۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۶۸۹۸۹۴
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

رسالت پیامبر اکرم؛ رسالتی جهان شمول

رسالت پیامبر اکرم؛ رسالتی جهان شمول
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: از آیه اول و پنجم سوره ابراهیم می‌توان نتیجه گرفت رسالت پیامبر(ص) یک رسالت جهانی است، اما رسالت حضرت موسی(ع) یک رسالت منطقه‌ای است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزارشد، در تفسیرآیه پنجم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: خداوند در قرآن مکرر داستان قوم بنی اسرائیل، فرعون و حضرت موسی را مطرح کرده است.

وی افزود: ازآیات، روایات و کتاب‌های تاریخ می‌توان نتیجه گرفت که حضرت موسی(ع) و قوم بنی اسرائیل و قوم فرعون، یک قوم و گروهی بودند که تاریخ آن‌ها دارای درس‌ها و و عبرت‌های فراوانی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: داستان قوم بنی اسرائیل و فرعون و حضرت موسی(ع) قطعه‌های عجیب تاریخ بشریت است که درس‌ها و عبرت‌های فراوانی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی حرکت یک ملت و قوم و گروهی و گاهی نیزحرکت یک فرد در تاریخ درس آموز است و عبرت‌های فراوانی را به همراه دارد، گفت: در قوم بنی اسرائیل حرکت‌های فردی زیادی است که درس آموز است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: داستان قوم بنی اسرائیل درس‌ها و عبرت‌های اجتماعی و فردی زیادی دارد که این درس‌ها و عبرت‌ها و داستان‌های قوم بنی اسرائیل برای پیامبر اسلام(ص) ضروری و لازم است.

به گفته وی سرنوشت ملت ایران نیز که گرفتار فرعون زمان خود بودند از جهات بسیاری شبیه داستان قوم بنی اسرائیل است و درس‌ها و عبرت‌ها فردی و اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: هر پیامبری که می‌آید باید همراه با معجزات متناسب با زمان خود باشد چرا که مردم در برابر دعوت انبیاء سه گروه اهل تعقل و فهم و درک و یا جاهل هستند و یا نیاز به مشاهده معجزه دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: از آیه اول و آیه پنجم سوره ابراهیم نتیجه می‌گیریم رسالت پیامبراکرم(ص) یک رسالت جهانی است، اما رسالت حضرت موسی(ع) یک رسالت منطقه‌ای است./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
مطلب مفیدی بود.
0
0