۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۸۹۹۳۵
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

قرائت درست از مکتب عاشورا راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه است

قرائت درست از مکتب عاشورا راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین ایرانی گفت: قرائت درست از مکتب عاشورا راه گشای بسیاری از مشکلات و معضلات در سطح جامعه خواهد بود،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در سخنانی اظهار داشت: بی گمان می توان گفت که هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه سخنان خود به فرهنگ و مکتب عاشورا اشاره داشت و بیان کرد: در دین مبین اسلام عاشورا یک فرهنگ کامل و جامع است که با وجود یکی از ائمه اطهار(ع) شکل گرفته و روز به روز شاهد رشد و اشاعه این فرهنگ ناب در سراسر جهان اسلام و دیگر دیگر کشورهای جهان هستیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: برای شناخت درست و کامل از فرهنگ عاشورا باید در تحلیل هایی که درباره عاشورای حسینی داریم، به درستی عمل نماییم، بنابراین همواره بزرگان دین سفارش می کنند که شور و شعور حسینی باید در کنار همدیگر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مکتب عاشورا تنها مختص به زمان و مکان خاصی نیست و با جامعیتی که دارد می تواند تاثیرات شگرفی بر زندگی همگان داشته باشد، بنابراین برای احیای دوباره زندگی بشر امروز نیازمند بهره مندی از فرهنگ عاشورا هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: بهترین و کاملترین الگو برای همه آزادمردان، همین مکتب امام حسین(ع) می تواند باشد، فرهنگی که تاثیرپذیری آن بر زندگی همه ما بسیار بالاست.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه قرائت درست از مکتب عاشورا راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات در سطح جامعه خواهد بود، عنوان داشت: در این میان جوانان و نوجوانان باید نسبت به این مکتب والا بیشتر آشنا شوند و این کار باید توسط هیأت ها و تشکل های دینی صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید در ایامی همانند محرم و صفر همواره از خطیبان، مداحان و... متعهد، با علم و ... در مجالس و تشکل های دینی دعوت کنیم تا بر معرفت مخاطب در این باره افزوده شود./1400/پ210/

ارسال نظرات