۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۹۰۰۶۶
نماینده خبرگان در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

عضویت در سازمان همکاری شانگهای و بی تاثیری تحریم های غرب علیه ایران

عضویت در سازمان همکاری شانگهای و بی تاثیری تحریم های غرب علیه ایران
حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان اینکه قدرت آمریکا رو به افول است، گفت: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای سبب بی اثر شدن تحریم‌های آمریکا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین دستاوردهای عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای پرداخت و گفت: سازمان همکاری شانگهای شامل روسیه و هفت کشور آسیایی است که مهمترین آنها کشورهای چین و هند است.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان همکای شانگهای، ۴۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می هند، خاطرنشان کرد: کشور چین دومین اقتصاد برتر جهان را داراست و همچنین اقتصاد کشور هند و روسیه نیز رو به رشد است.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: ارتباط کشور ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای می تواند بازار بزرگ اقتصادی در عرصه صادرات کالا در اختیار ما قرار دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه اقتصاد و قدرت آمریکا در جهان رو به افول است، گفت: ارتباط ایران با کشورهای عضو این سازمان از نظر تجارت، نقل و انتقال فناوری و سرمایه برای آینده کشور مفید است.

وی با بیان اینکه اکنون ایران در شرایط تحریم های بی رحمانه آمریکا به سر می‌برد، افزود: عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای سبب بی اثر شدن تحریم های آمریکا و غربی ها خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روابط دوجانبه نظام اسلامی ایران و کشورهای آسیایی، آینده درخشانی را برای اقتصاد کشور ترسیم خواهد کرد.

وی با اشاره به دیپلماسی فعال و قوی دولت سیزدهم تصریح کرد: آیت الله رئیسی در زمان تحلیف خود بر همکاری ایران با کشورهای همسایه و شرق آسیا تأکید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه دولت سیزدهم از نظر دیپلماسی و روابط بین الملل بسیار خوب شروع کرده است، افزود: تماس آیت الله رئیسی با رییس جمهور چین، منجر به افزایش چشمگیر واردات واکسن کرونا شد و همچنین در ظرف مدت کوتاهی واکسیناسیون مردم تسریع یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دیپلماسی نظام اسلامی ایران در دولت سیزدهم بسیار فعال و پرکار است، بیان کرد: سفر رییس جمهور به تاجکیستان، عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای و سفر وزیر امور خارجه به آمریکا می تواند دیپلماسی نظام اسلامی ایران را در جهان تقویت کند.

ارسال نظرات