۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۶۹۰۰۸۰
نفوذ در قلب اسلام (۱)؛

پروژه نفوذ در قلب اسلام

پروژه نفوذ در قلب اسلام
دشمنان ضرب سیلی محکمی که توسط مرجعیّـت بیدار بر گوش شان نواخته شده را به خوبی در اذهان خود دارند؛ پس هیچ گاه سرسازش با مرجعیت بیدار را نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاس خبرگزاری رسا، چند سالی است که دلسوزان ملت و دین از خطر نفوذ در بیت مراجع، هشدارها داده اند. چند روز پیش نیز حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در دیدار با وزیراطلاعات دولت جدید، این خطر را گوشزد کردند.

جریان تخریب مرجعیت و نفوذ در ساختار مرجعیّت امر بسیار مهمی است که می بایست مورد توجّه ویژه قرار بگیرد. برای پرداختن به این امر مهم لازم است نکاتی را به عنوان مقدمه مورد دقَّت قرار بدهیم.

1-توجه به خطر عمیق دشمنان دین و ملت

دشمنان میهن و دین اسلام، با سابقه استعماری خود صدها سال است که نقشه های مختلفی را برای چپاول منابع ملّی مردم و میهن پیاده کرده اند. آنها برای مقاصد شوم خود از هر پلیدی دریغ نکرده­اند و نخواهند کرد.

در نگاه آنها بهترین راه همان است که آنها را زودتر به مقاصدشان برساند. البته بعد از انقلاب با سرمایه گذاری های مختلف بارها سعی کردند که جامعه دینی و مردم را مورد هدف قرار دهند، تحریم های اقتصادی، جنگ، تبلیغات مسموم در فضای مجازی و رسانه، ترویج بی بند باری، اختلال در نظام های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، ترور مقدَّسات و شخصیت های دینی، ترویج خرافات، از کار انداختن شعائر دینی و ... نمونه ای از برنامه­ هایی بود که دشمنان در طی این سالها در صدد اجرای آنها و ضربه زدن به دین و مردم بودند. البته در برخی از موارد به نتایجی رسیدند، امّا با هوشیاری دلسوزان دین و مردم، هیچگاه نتوانستند نقشه ­های شوم خود را به سرانجام برسانند.

2-حمله به قلب تپنده میهن و مردم

یکی از استراتژی­های اساسی دشمنان برای حمله به مردم، از کار انداختن قلب تپنده جامعه است. انگلیسی­ها با سابقه چند صدساله در استعمار و فریب، در این مساله بسیار پُرسابقه اند. از نگاه آنها برای از کار انداختن یک ملت، هرچند قطع کردن دست­های قدرمند ملّت (نیروی نظامی واقتصادی) می تواند مانع بسیار مهمی به شمار بیاید، امّا مادمی که قلب تپنده­ای برای ملّت کار کند، آن ملت دوباره احیاء می شود و نبرد را شروع می ­کند. از همین رو قائلند می بایست زمان بیشتر و هزینه بیشتر صرف شود تا کلیدی ترین عضو برای همیشه از کار بیافتد. اگر قلب تپنده یک ملت از کار بیافتد، دیگر خونی در شریان­های ملّت وجود ندارد تا اعضاء زنده بمانند. قلب تپنده یک ملت، نهاد دیانت و فرهنگ جامعه است. لذا آنها همیشه در حال دین سازی بوده ­اند، بهایَّت، بابیَّت محصول همین استراتژی است. و قلب تپنده ملت ایران در حال حاضر در حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید است. از نگاه آنها انحراف در مرجعیّت می تواند بسیاری از مسیر­ها را برای آنها هموار کند. 

3-نقش موثر مرجعیت در طول تاریخ

مرجعیَّت شیعه در طول تاریخ نشان داده است که با تمام وجود حافظ منافع دین و ملّت بوده است. مراجع عظام تقلید همیشه حامی منافع مظلومان و دشمن ستمگران و ظالمان بوده اند. آنها با فهم دقیق از دین و زمانه، با بینشی عمیق و نگاهی بصیر عمق حوادث را بدرستی فهم می کردند و در بهترین زمان ممکن ایفای نقش می کردند.

مراجع هیچ گاه خود را طبقه اشرافیت جامعه تلقی نمی­ کردند و جدای از طبقه ضعیف جامعه نمی ­دانستند. آنها هم با بازاریان و تجَّار تعامل سازنده داشته ­اند و هم خود را در خط مقدم علوم روز نگه می داشتند. اشتغالات علمی و حوزوی هیچگاه مانع نقش آفرینی اجتماعی آنها نمی ­شده است.

آن عالمان ربّانی حمایت از فقراء و مستضعفان و کیان دین و ملَّت را وظیفه همیشگی خود تعریف کرده اند. و در این راه «جنگ و صلح»، «قحطی و تحریم»، «فشار، تهدید و تبعید» مانع نقش آفرینی آنها نشده است. تاریخ نمونه های بسیار درخشانی از حضور موثر مراجع تقلید به یاد دارد. حکم جهاد علیه روسیه تزاری توسط «شیخ جعفر کاشف الغطاء و میرزای قمی»، «فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای اول»، «فتوای جنگ علیه انگلستان توسط میرزای دوم»، «قیام خمینی کبیر علیه استبداد شاهنشاهی و استکبار آمریکایی» بهترین نمونه ها از ایفای نقش مهم مرجعیَّت در تاریخ معاصر است.

دشمنان هم ضرب سیلی محکمی که توسط مرجعیّـت بیدار بر گوش شان نواخته شده است را به خوبی در اذهان خود دارند و هم به نقش مهم مرجعیّت در طول تاریخ واقفند، پس هیچگاه سرسازش با مرجعیت بیدار را نخواهند داشت و همیشه بدنبال تخریب جایگاه مرجعیّت خواهند بود.

فهم چگونگی نفوذ در بیت مقدس مرجعیت، نیازمند «فهم نقش مهم مرجعیت در جامعه» است که در نوشتار بعد به آن خواهیم پرداخت.

جعفر بحرینی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
کار قشنگی اس
2
1
ساعدیان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کار خیلی قشنگی است، حتما روی این سوژه و موضوع کار کنید و مصاحبه بگیرید
2
1
زارعی
Sweden
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
به انواع نفوذ و چرایی آن در حوزه ها بیشتر بپردازید
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
این موضوع مهمی است. ادامه دهید اطلاع رسانی اش را
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
با سلام،
منبع این گزارش چه افراد و سازمان‌هایی بوده‌اند؟
1
1
یا نور
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
ضد انقلاب همواره در تلاش بوده است تا در حوزه ها ورود داشته باشد. نباید
تلاش ها و دستاورد های دستگاه های امنیتی سربازان گمنام را نادیده بگیریم. خدا قوت.
1
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
خوشم میاد همه نظرات بالا ساختگیه خوددونه. ههههههه
1
1