۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۹۰۱۹۱
حجت الاسلام شکریان:

۹۰ درصد هیأت های مذهبی شیوه نامه‌های بهداشتی در ماه محرم را رعایت کردند

۹۰ درصد هیأت های مذهبی شیوه نامه‌های بهداشتی در ماه محرم را رعایت کردند
مازندران - حجت الاسلام شکریان، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیإت‌های مذهبی مازندران در ماه محرم را بیش از ۹۰ درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه کارگروه برنامه ریزی اربعین حسینی و دهه آخر صفر با اشاره به برگزاری موفق برنامه های ماه محرم در استان، گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هيإت های مذهبی و مسجدی ها بسیار مطلوب بوده است.

وی، میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی هیإت های مذهبی مازندران را در بیش از 90 درصد اعلام کرد و افزود: هیإت های مذهبی با عمل به توصیه های بهداشتی بار دیگر قانون مداری و همچنین ولایت مداری خود را به اثبات رساندند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به برخی القائات تا پیش از ماه محرم برای تضعیف عزاداری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: اما به برکت امام حسین(ع) شاهد برگزاری باشکوه عزاداری حسینی با رعایت دستورالعمل های بهداشتیم بودیم.

وی از اعزام دو هزار و 939 مبلغ در دهه نخست ماه محرم امسال به اماکن مذهبی استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین سه هزار و 542 مراسم عزاداری به مناسب ماه محرم در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به درپیش بودن مراسم اربعین گفت: اربعین فضا و ظرفیتی را در کشور ایجاد کرده است و باید حال و هوای استان را اربعینی کنیم.

وی برپایی مراسم زیارت اربعین را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: لازم است اعضای خانواده در کنار هم با در دست داشتن پرچمی به مناطق برپایی برنامه ممترکز بروند تا شاهد برپایی باشکوه مراسم باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مراسم اربعین حسینی در سطح شهرهای استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این مراسم در برخی شهرها از امامزاده به امامزاده یا از امامزاده به مصلی برگزار می‌شود و باید حال وهوای استان را اربعینی کنیم.

حجت الاسلام شکریان از برگزاری پویش به تو از دور سلام همزمان با اربعین حسینی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال‌های قبل از شیوع کرونا بیش از ۳۰۰ هیإت مذهبی از استان به مشهد مقدس اعزام می‌شدند و امسال نیز برای حضور هیإت ها منعی وجود ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مراسم دهه پایانی ماه صفر در شهر مقدس مشهد اشاره کرد و افزود: تاکنون یک سوم هیإت های مذهبی استان برای حضور در مشهد مقدسص اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام محمد خانی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت مازندران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به سهمیه هزار و ۹۷ نفر برای سفر اربعین از ثبت نام هزار و 500 نفر تاکنون برای سفر اربعین حسینی خبر داد و گفت: تاکنون ویزای ۷۰۰ زائر صادر شده است.

وی، مراسم اربعین حسینی را نشان دهنده عزت و اقتدار امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این حضور با عظمت لرزه بر اندام دشمنان و بدخواهان دین و اهل بیت(ع) می اندازد./971/

ارسال نظرات