۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۶۹۰۱۴۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اهدای ۷۰۰ بسته کمک تحصیلی بین دانش‌آموزان کم بضاعت مازندران

اهدای ۷۰۰ بسته کمک تحصیلی بین دانش‌آموزان کم بضاعت مازندران
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع ۷۰۰ بسته کمک تحصیلی بین دانش‌آموزان کم بضاعت مازندران در راستای طرح مهر تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم اجرای طرح مهر تحصیلی در استان از توزیع 700 بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان خبر داد.

وی با بیان این که در راستای اجرای این طرح، بسته‌های تحصیلی به دانش‌آموزان از محل عوائد موقوفات مازندران اهدا می‌شود، افزود: 460 بسته تحصیلی برای مقطع ابتدایی و 240 بسته تحصیلی برای مقطع متوسطه تهیه و توزیع شده است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود گفت: عواید موقوفات حوزه تحصیل و کمک به دانش‌آموزان در راستای طرح مهر تحصیلی و اجرای نیت واقف هزینه و بین دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: همه عواید موقوفات استان بر اساس نظر واقف در وقف نامه عمل می شود و هیچ گونه انحرافی در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این این که وقف‌های جدید با نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود، تصریح کرد: این طرح هر ساله با هدف محرومیت‌زدایی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت صورت می‌پذیرد که در تلاشیم حتی یک دانش‌آموز از تحصیل محروم نباشد و یا در روند تحصیل دچار مشکل نشود.

وی با اعلام این که همه جامعه باید از ثمرات و برکات وقف برخوردار شوند، گفت: هر فردی در ترویج فرهنگ وقف گام موثری بردارد از ثواب وقف برخوردار می‌شود؛ که بهتر است همه در ترویج فرهنگ وقف گام جدی و اساسی برداریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، کمک به خانواده های نیازمند و تلاش در جهت رفع نیازها و مشکلات آنها را از جمله اقدامات این نهاد دینی و فرهنگی در طی سال های اخیر عنوان کرد و گفت: اوقاف مازندران از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز تاکنون اقدامات حمایتی بسیاری از خانواده های نیازمند انجام داده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دستگیری از نیازمندان و محرومان جامعه پاداش دنیوی و اخروی بالایی دارد، افزود: در این شرایط سخت کرونایی و همچنین مشکلات معیشتی، باید از همه ظرفیت ها برای رفع نیازمندی ها و مشکلات محرومان استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اوقاف به عنوان نهاد دینی و فرهنگی همواره در کمک به نیازمندان و محرومان جامعه پیشگام بوده است، بیان داشت: وقف ظرفیت بسیار ارزشمندی برای تأمین بسیاری از نیازهای اقشار محروم جامعه است.

مدیر کل اوقاف مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای روز جامعه تأکید کرد و گفت: به طور حتم گسترش این نوع موقوفات می تواند در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی اقشار محروم و کم درآمد جامعه بسیار اثرگذار باشد./950/پ210/

ارسال نظرات