۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۰۴۳
حجت الاسلام قلی پور:

نگذاریم واقعیت ها و حقایق جنگ تحمیلی تحریف شود

نگذاریم واقعیت ها و حقایق جنگ تحمیلی تحریف شود
مازندران - امام جمعه بابلسر خاطرات دفاع مقدس را گنجینه ای ارزشمند برای همه نسل‌ها دانست و گفت: هرگز نباید اجازه دهیم این فرهنگ به دست فراموش سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به در پیش بودن ۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران، دفاع مقدس را گنجینه تمام ناشدنی دانست و تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی به واقع جنگی بین المللی بود، استکبارجهانی تلاش کرد تا با زور و تهدید نظام مقدس جمهوری اسلامی را از میان بردارد؛ اما این ملت همه تلاش خود را به کار بست تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد و جز این هم نشد.

وی، خاطرات دفاع مقدس را به عنوان پرشکوه‌ترین گنجینه ارزشمند برای همه نسل‌ها دانست و با تأکید بر این که هرگز نباید اجازه دهیم به دست فراموش سپرده شود، افزود: ما باید از لحاظ معرفتی از این گنج تمام‌نشدنی استفاده کنیم؛ از محتوای آن استفاده و محافظت کرده و حقایق درست دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنیم.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به دشمنی و توطئه‌های، دشمنان قسم خورده اسلام و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: برخی‌ به دنبال این هستند که حادثه بزرگ دفاع‌مقدس را به فراموشی سپرده شود و برخی نیز دنبال تحریف آن هستند.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تحریف اسلام، شیعه، نهضت‌حسینی، مهدویت و انتظار، ولایت‌فقیه، مکتب امام و دفاع مقدس است؛ چرا که دشمن وقتی توان دفاع نداشته باشد به دنبال تحریف می‌رود.

امام جمعه بابلسر بابیان این که یکی از ضرورت‌های مهم امروز در حوزه دفاع مقدس جلوگیری از تحریف و تلاش برای زنده ماندن این فرهنگ ارزشی است، تصریح کرد: وظیفه همگان به ویژه یادگاران دفاع مقدس، نویسندگان و دلسوزان این است که بر اساس تعهد دینی و انقلابی که دارند، نگذارند واقعیت ها و حقایق جنگ تحمیلی دستخوش تحریف شود.

حجت الاسلام قلی پور بر ضرورت تبیین و بازخوانی صحیح ارزش های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: روایتگری یکی از روش‌های بهره‌برداری از گنج دفاع مقدس است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای تبیین صحیح آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس است، افزود: باید از این فرصت به وجود آمده برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جبهه حق طلبان عالم شده استفاده شود.

وی، تکلیف مداری، اعتماد به نفس، خودباوری، اخلاص، روحیه شهادت طلبی، ایثار، فداکاری و گذشت، اطاعت محض از ولایت فقیه نهراسیدن از دشمن و مقامت و ایستادگی را از علل و عوامل پیروزی ملت ایران در یک نبرد ناجوانمردانه و نابرابر دانست و گفت: ملت ایران این جنگ نابرابر و تحمیلی را با رشادت ها و دلاوری ها و ایمان بالای خویش تبدیل به دفاع مقدسی کرد که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که دشمنان سال ها است که همه توان خود را برای تحریف و تضعیف ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس به کار گرفته اند، تصریح کرد: باید ارزش های اصیل دفاع مقدس هر روز در جامعه بیش از گذشته تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، رمز موفقیت ملت ایران در دهه های اخیر را بر گرفته از همان دفاع عاشورایی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: به برکت آن حماسه سازی فرزندان ایران اسلامی، امروز کشورمان به یکی از قدرت های منطقه ای و جهانی تبدیل شده است./950/پ210/

ارسال نظرات