۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۸۹۵۱۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

روحیه خودباوری در عرصه مدیریتی کشور تقویت شود / اقتصاد کشور باید مردمی باشد

روحیه خودباوری در عرصه مدیریتی کشور تقویت شود / اقتصاد کشور باید مردمی باشد
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد که اقتصاد کشورمان باید مقاومتی، متکی به درون و مبتنی بر اعتماد به مردم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مشاور وزیر اقتصاد و امور دارایی در امور ایثارگران با بیان این که وجود خدمات در نهادها و ادارات نباید موجب نادیده گرفتن نقاط ضعف شود، گفت: وزارت اقتصاد و دارایی نقش مؤثری در وضعیت اقتصادی کشور بر عهده دارد.

وی بر ضرورت تغییر نگاه ها و همچنین ساختارهای اداری موجود در کشور تأکید کرد و افزود: باید نگاه ها به سایر کشورها تغییر کند و نباید دامنه ارتباط ما با تنها با چند کشور غربی باشد بلکه باید از ظرفیت بالای همسایگان نیز در تقویت اقتصاد داخلی بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری با اشاره به این که تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم واردات واکسن به کشور قطره چکانی بود، ادامه داد: اما با پیگیری و تماس های آیت الله رئیسی شاهد واردات گسترده واکسن به کشور هستیم این در حالی است که 2030 و نه fatf را نیز امضا نکردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که اقتصاد کشورمان باید مقاومتی، متکی به درون و مبتنی بر اعتماد به مردم باشد، تصریح کرد: نباید به چند کشور خاص دلمان را خوش کنیم البته راه ارتباط با آنها را نیز نخواهیم بست، اما به وعده های آنها دل نخواهیم بست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به استقرار دولت مردمی و انقلابی در کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همین مدت کوتاه اقدامات ملموس خوبی از سوی دولت صورت گرفته است که باید با قدرت ادامه پیدا کند.

وی با بیان این که وظیفه بانک ها جذب سرمایه نیست، تصریح کرد: بانک ها باید سرمایه ها را به سمت تولید سوق دهند و این مسأله باید به طور جدی دنبال شود.

امام جمعه ساری بر ضرورت تسهیل شرایط و ضوابط سرمایه گذاری در کشور تأکید کرد و گفت: باید بسترهای لازم به منظور سرمایه گذاری سهل و آسان در کشورمان فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت سایر کشورها به منظور تقویت صادرات محصولات کشورمان تأکید کرد و افزود: متأسفانه در حال حاضر رایزن اقتصادی در بسیاری از کشورها نداریم و این مسأله باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بسترهای اقتصادی مهم در کشورهای مختلف باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد، گفت: متأسفانه مسؤولان در دولت قبلی تنها به چند کشور خاص دل بستند که نتیجه ای هم نداشت.

وی با تأکید بر اینکه باید این خودباختگی ها تغییر کند و به مردم اعتماد کنیم، تصریح کرد: ظرفیت های داخلی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری بر ضرورت نظارت جدی نسبت به تسهیلات پرداختی کلان از سوی بانک های به متقاضیان تأکید کرد و گفت: نباید تسهیلات دریافتی در مسیری غیر از تولید مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر این که نگاه ما باید عادلانه، فساد ستیز و همراه با دلسوزی و نظارت در امور باشد، تصریح کرد: تنها در این صورت است می توانیم اهداف عالی انقلاب و نظام را محقق سازیم./950/پ210/

ارسال نظرات