۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۹۰۲۰۱

کتاب خاطرات «حمید آستی» منتشر شد

کتاب خاطرات «حمید آستی» منتشر شد
خاطرات «حمید آستی» تحت عنوان «فریادی در سکوت» توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حمید آستی از جوانان انقلابی دزفول و همراهان نهضت امام بود که به دلیل فعالیت‌های انقلابی توسط ساواک زندانی، شکنجه شده بود. وی پس از انقلاب نیز مسئولیت‌های خطیری نظیر معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان دزفول را عهده‌دار شد.

خواندن خاطرات حمید آستی اطلاعات سودمندی از نقش جوانان دزفول در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پس از انقلاب و حتی دوران دفاع مقدس را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

این اثر در هفت فصل به تشریح زندگی حمید آستی از زمان بدو تولد، مبارزات علیه رژیم پهلوی، دستگیری، زندان، پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی، وضعیت آموزش پرورش و شورای شهر دزفول پرداخته است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده: «حمید آستی در سال 1330 در شهرستان دزفول متولد شد. در دوره‌ی دبیرستان با روحانی مبارز شیخ عبدالحسین سبحانی آشنا شد و به صورت جدی‌تر مبارزات خود را علیه رژیم ستم‌شاهی آغاز کرد. سپس به «گروه جبهه اسلامی» دفاع پیوست. این گروه در جریان برگزاری جشن‌های 2500 ساله شاهنشاهی به سبب انجام عملیات‌هایی علیه رژیم در دزفول لو رفت و اعضای آن دستگیر شدند. جلودار گروه شیخ‌عبدالحسین سبحانی در اثر شکنجه‌های طاقت فرسا در مهرماه 1351 در زندان اهواز، در سال 1353 از زندان آزاد شد و به مبارزات خود ضمن آموزش عقیدتی و نظامی نیروهای مستعد به خصوص جوانان انقلابی مشغول شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سمت معاون پرورشی اداره‌ی آن شهرستان و منطقه خدمت نمود.»

کتاب «فریادی در سکوت (خاطرات حمید آستی)» به تدوین معصومه نظاملو در 216 صفحه به قیمت 100 هزار تومان توسط موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ و منتشر شد.

علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند ضمن رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به فروشگاه این مرکز واقع در خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، بعد از خیابان ژاندارمری نبش مجتمع ناشران هم مراجعه کنند.

 
ارسال نظرات