۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۲۴۱

نخستین عملیات مشترک رسمی اسرائیل و امارات در افغانستان

نخستین عملیات مشترک رسمی اسرائیل و امارات در افغانستان
پس از عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات، دو طرف در نخستین عملیات رسمی مشترک، شماری از اتباع افغان را از این کشور خارج کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اسرائیل و امارات پس از عادی‌سازی روابط در نخستین عملیات رسمی مشترک خود در افغانستان 41 تبعه افغان را با گذراندن از ایست‌های بازرسی طالبان به تاجیکستان منتقل نموده و پس از آن از طریق پرواز به امارات فرستادند.

«یوتام پولایزر» مدیر اجرایی «ایزااید» با تایید این عملیات گفت: مسئله این بود که باید آن‌ها را از محلی که مخفی شده بودند جمع می‌کردیم، باید این کار را بدون اینکه طالبان شک کنند انجام می‌دادیم.

به گزارش «تلگراف»، افرادی که در این عملیات محرمانه از افغانستان خارج شدند شامل یک خواننده مشهور افغان، 19 نفر از اعضای تیم دوچرخه سواری زنان افغانستان، 3 نفر از اعضای تیم روباتیک دختران افغانستان و بستگان آن‌ها و تعدادی از فعالان زن حقوق بشر بود.

براساس این گزارش، اتباع افغان از طریق اتوبوس به مرز با تاجیکستان رسیدند و در نتیجه رایزنی‌های «سیلوان آدامز» میلیاردر اسرائیلی-کانادایی از مرز رد شدند و پس از آن از طریق پرواز چارتر شده توسط وی به امارات منتقل شدند.

«افرا الحاملی» معاون رئیس ارتباطات راهبردی امارات نیز با انتشار تصویری از رسیدن افغان‌های خارج شدهبه امارات، انجام این عملیات مشترک توسط اسرائیل و امارات را تایید کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات